Wednesday 2 October 2013

Smitten Polish I Feel... Wicked

Idag är det Grön Onsdag och jag visar Smitten Polish I Feel... Wicked över mörkblå bas. Inlägget har legat i arkivet sen i juli, så det var dags att få ut det nu.

I Feel...Wicked är ett glitterlack med grönt och lila glitter samt prismatisk microglitter i en grön bas. Basen är dock så skir att det inte täcker ens på fem lager för mig. Så därför valde jag att lägga det över en mörkblå bas. Jag hoppas Karin godkänner det, men glittret är ju faktiskt grönt.

Hursomhelst. Det är jättevackert! Jag har burit det över grönt också och då ser det ännu mer fantastiskt ut. Sminkan har otroligt fina bilder på det där hon bär det på egen hand. Hur hon lyckades med det förstår jag verkligen inte. För jag får det inte täckande.



Formulan är bra. Det är lätt att applicera. Som sagt var det i juli som jag bar lacket, men jag är ganska säker på att det är två lager I Feel... Wicked över OPI I Saw...U Saw...We Saw...Warsaw. Det jag dock minns från att ha burit det andra gånger är att det torkar fort men lite konttrigt. Två lager Seche Vite ger en jämn och glansig yta!

12 comments:

  1. Det ser jättefint ut! Kollade på Sminkans bilder också och hon skriver att hon lagt det ovanpå ett grönt lack där?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah, det var jag som länkat till fel inlägg! Nu ska det vara rätt. :)

      Delete
  2. Så otroligt fint, massa härligt glitter

    ReplyDelete
  3. Jag har magisk hand med mina Smitten! Eller så har jag specialversioner! Nej, jag vet inte, men jag målade kanske tjockare lager med den här än jag gör av andra lack då jag är supersnål. Kanske är det? Och jag målar nog per automatik tre lager av allt. Om lagren är tjockare så blir det ju typ fem vanliga, tunna? Ingen aning... Jag minns det inte som skirt alls. Däremot vet jag att jag hade minst fyra lager överlack. Förmodligen fem. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha! Jag målar också väldigt tunna lager. Kanske målade tunnare än vanligt med detta alltså. Jag kräver ju inte full lika mycket överlack som du gör, haha. :D

      Delete
  4. Såååååå vackert lack. Älskar detta verkligen. :-)

    ReplyDelete
  5. Oväntat snyggt över blått :) kul att få se lite andra kombinationer!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, jag blev själv lite förvånad över hur fint det faktiskt blev. :)

      Delete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...