Friday 13 September 2013

Emily de Molly Land of Confusion



Äntligen Holofredag! Tänk vad tiden går fort. Mitten av september nästan. Jag som älskar julen börjar redan tänka att det snart är dags igen. En del julklappar är till och med kirrade. Meb nog om julen nu. Det är ju inte därför ni kikar in här idag. Ni är ju här för att se hololack, närmare bestämt Emily de Molly Land of Confusion.

Först vill jag bara säga, för att få ur mig det, att jag är så fruktansvärt missnöjd med dessa bilder. Lacket drar mycket mer åt grönt egentligen även om den har den här turkosa tonen också. Det är bara grönare i verkligheten. Det spelar ingen roll hur mycket jag försökt färgkorrigera bilderna, det gröna kommer inte fram. Och färgkorrigering fick bara min händer att se otroligt röda ut. Dessutom ville inte holoeffekten synas ordentligt på bild heller. Ni kommer säkert få se det här lacket igen här på bloggen för det är vackert!

Alltså, Emily de Molly Land of Confusion är ett turkost hololack som drar mycket åt det gröna hållet, även omd et var hopplöst att fånga på bild. Den holografiska effekten är väldigt fin och ger djup åt lacket. Jag kan inte säga annat än att jag är väldigt förtjust i det. Det är ett vackert lack.


Formulan är bra. Lacket är lite skirt, jag la två lager men på bilderna syns lite VNL så ett tredje hade nog varit bra. Det torkar fort och glansigt. Ingen Aqua Base behövs och holoeffekten påverkas inte av överlack.
Det ni ser på bilderna är två lager Land of Confusion och ett lager Seche Vite.

Translation: It's finally Holo Friday! The time flies by. Today I'm showing you Emily de Molly Land of Confusion.
First of all, the pictures don't do this polish justice. It's much more green and holographic in person. But no matter how hard I tried my camera coludn't capture it. I even tried to colour correct my pictures but that din't help. At all. It just made my skin look red. Severe case of Loobster Hands, sort of.
So, Emily de Molly Land of Confusion is a turquoise holo polish that leans a lot more on the green side of turquiose than the blue. The holographic effekt is lovely and gives depth to the polish. It's a beautiful polish!
The formula is good. A little sheer though. I used to coats for the photos above but you can see some VNL in the pictures, so a thrd coat may have been needed. It dries quickly and shiny. There's no need for Aqua base and top coat will not affect the holographic effect.
What you see in the pictures are two coats of Land of Confusion and one coat of Seche Vite.

13 comments:

  1. Underbart snyggt!

    ReplyDelete
  2. Detta är himla fint. Måste testa ett av EdM holosar snart! Vet hur det känns när man aldrig får rätt färg, det är så himla tråkigt!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det är så tråkigt när kameran inte vill samarbeta! Men lacket är verkligen fint.

      Delete
  3. Snyggt, känns som lite "semesterhav" för mig.. Härlig färg.

    ReplyDelete
  4. Verkligen supervackert! Riktigt härlig färg!

    ReplyDelete
  5. Utmanande det där med färgerna ibland. Tänker mig alltså lite grönare. Jag tror det är himla snyggt!

    ReplyDelete
  6. Det ser väldigt vackert ut på dina bilder. Fast det ät irriterande när man inte får till det!

    ReplyDelete
  7. Det är verkligen ett fantastiskt fint lack!

    ReplyDelete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...