Saturday 21 September 2013

Arcane Lacquer White Butterflies

Under helgen är en av mina närmste vänner på besök hos mig. Så just nu bor vi tre personer i en etta på 25 kvm. I vanliga fall är det ju bara jag och min sambo. trångt som attan alltså. Studentliv, är det inte underbart så säg! Som ni kanske förstår är detta ett förberett inlägg. Inte har jag tid att sitta här och skriva inlägg när jag har besök av någon som jg så sällan träffar, även om jag gärna vill skriv inlägg och läsa bloggar. Hursomhelst, idag visar jag Arcane Lacquer White Butterflies. Jag fick tio stycken Arcane Lacquer förra veckan och det här är det första jag provar.

White Butterflies är en vit jelly, eller crelly, en crelly som är mer jelly än kräm kanske? Den innehåller microglitter i guld, vita hex glitter och iriserande glitter i olika former. Det är jättevackert! Det är så komplext. Jag kan inte göra annat än älska det. 
Det ser så lätt ut på nageln. Skört och elegant. Ja, eteriskt faktiskt. Jag älskar att det täcker men ändå låter allt skina igenom basen.





Formulan var okej. Lacket är ganska tjockt men om man målar tunna lager är det ganska lättapplicerat. Jag ha tre lager på bilderna och lite, lite VNL syntes fortfarande då. Fast jag tycker inte VNL gör något när det är sådana här lack. Det torkar glansigt men ytan blir knottrig av glittret. Det krävs en del lager av överlack för att få ytan helt slät.
Det ni ser på bilderna är tre lager White Butterflies, ett lager Poshé och två lager Seche Vite. 

Translation:  One of my best friends is visiting me during the weekend. We live in different towns and in a couple of months she'll live on the other side of the world. So even though I love blogging and reading blog posts I'm not doing that at all this weekend. So as you might have understood by now, this is a prepared post. 
Last week I recieved ten polishes from Arcane Lacquer. I'm showing you White Butterflies today which is also the first Arcane Lacquer I've ever tried. 
White Butterflies is a white jelly, or a crelly. A white crelly leaning more towards jelly than creme perhaps? Anyway, it's a white base filled with golden micro glitters, white hex glitter and iridescent glitters in different shapes. It's really beautiful. It's such a complex hue. I can't do anything else but just love it. It looks so delicate on the nail. Delicate and elegant. Ethereal really. I just love how it's opaque but still lets everything just shine through.
The formula was okay. The polish is pretty thick but if you apply it with thin coats application shouldn't be a problem. I used three coats to get the coverage I wanted. A little VNL was still visible but that didn't bother me at all. It dries to a shiny but a bit gritty finish. Top coat is needed to get a smooth finish. 
What you see in the pictures are three coats of White Butterflies, one coat of Poshé and two coats of Seche Vite.

12 comments:

  1. Nytt märke för mig, men det här ser verkligen superfint ut!

    ReplyDelete
  2. Detta var verkligen vackert. Måste passa på att köpa hem några Arcane från Australien!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gör det! Nu när du ändå är där tycker jag du ska passa på! :)

      Delete
  3. Så vackert! Just denna typ av lack fångar mig mer o mer....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag älskar den här typen av lack. De är så vackra.

      Delete
  4. Fullständigt ljuvligt! Älskar lättheten i det. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, att det ser så lätt ut tillför verkligen något till lacket. Det är så fint! :)

      Delete
  5. Perfektion, riktigt riktigt snyggt. Aldrig hört talas om märket heller, och det är alltid roligt att göra nya bekantskaper =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, jag är så glad att jag har fler lack från Arcane att prova! :)

      Delete
  6. Det här har jag varit sugen på och det är verkligen vackert, men jag klarar inte av glitterlack som kräver så mycket överlack. Jag får beundra det på andra istället ;)

    ReplyDelete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...