Monday 19 August 2013

OPI Muir Muir on the Wall

Jag var frisk i några dagar och sen slog förkylningen till med full kraft igen. Idag har jag varit hemma med feber och ont i halsen. Jag har roat mig med att lacka naglarna, swatcha upp lack på stickor och läst två böcker. Jag lovade ju att jag skulle swatcha de lack som jag fått ur OPIs nya kollektion San Francisco. De är swatchade nu och jag visar idag upp det lack jag var mest sugen på Muir Muir on the Wall.

Muir Muir on the Wall är ett duokromt skimmerlack som skiftar från mörkt plommonlila till brons och grönt. Skiftningarna är dock ganska svaga. De syns mer i flaskan än på nageln men de ger ett fint djup till lacket. I skugga ser lacket mer rödbrunt ut och i lamp och solljus så ser det mer plommonlila ut. Jag gillar det. Det är vackert och en fin höstfärg. Det är väldigt, väldigt glansigt.
Ni får bilder tagna i dagsljus och den sista bilden är tagen inomhus i lampljus.




Formulan är inte helt klockren. Den är ganska tunn och lite rinnig. Lacket är dessutom ganska skirt, det kvädes tre lager för full täckning. Det torkar fort och väldigt glansigt.
Det ni ser på bilderna är tre lager Muir Muir on the Wall och ett lager Poshé.

Translation: I felt good for a couple of days and the the cold I had came back with full force. I've been home all day with a fever and a very sore throath. So I've been swatching polish and reading two books. I promised you to swatch the new polishes I got from the new OPI collection San Francisco and now I've done it. First out is Muir Muir on the Wall.
Muir Muir on the Wall is a duochromatic shimmer that shifts from a drak plum to bronze to green. The colour shift i stronger in the bottle than on the nail but it gives a nice depth to the polish. It's pretty. The brown tones of the polish are more visible in the shade while the purple tones of the polish are more prominent in lamplight. The last picture is taken indoors under lamp light.
The formula is not spot on. It's rather thin and the polish is sheer. Three coats were needed to give full coverage. It dries quickly and very shiny though.
What you see in the pictures are three coats of Muir Muir on the Wall and one coat of Poshé.

15 comments:

  1. Heeeeelt galet vackert och jag bara längtar tills mitt ex kommer hem i brevlådan. Sååå snyggt. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det är väldigt fint. Ska bli kul att se dina bilder på det! :)

      Delete
  2. Detta lacket väntar jag också hem. Det enda lacket från San Fransisco-kollektionen jag beställde. Så fint! :-)

    ReplyDelete
  3. Det här ser verkligen fint ut! Längtar tills San Francisco-kollektionen trillar ner i min brevlåda :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det är fint! Jag är väldigt nöjd med de lacken jag fick hem från kollektionen. :)

      Delete
  4. Jättefint och fina bilder! Jag behöver absolut detta lacket i min samling :)

    ReplyDelete
  5. Fantastiska bilder! Jag älskar detta, men lyckades inte alls fånga den duokroma effekten.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh, tack Anne! Det är verkligen vackert, men väldigt svårt att fota.

      Delete
  6. Sorry to hear you're sick... hope you feel better really soon! <3 This is really pretty! I particularly love the shimmers in there... only wish it was a little stronger on the nails. :)

    ~ Yun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Yun! <3
      I love this polish, but I also think the shimmer should have been more visible on the nail.

      Delete
  7. Det ser så fint ut på allas bilder men på mig var det rätt trist...

    ReplyDelete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...