Wednesday 17 July 2013

Butter LONDON British Racing Green

 


Källa
Här, mina kära läsare, ser ni en av mina drömbilar. En MG model B i färgen British racing green. Visst är den fantastisk. Min andra, och största, drömbil är en ljusblå Ford Anglia 105E från 1961.
 Anledningen till att jag visar bilen är för att min underbara mamma, efter en Finlandsresa, kom hem med massor av lack till mig idag. Bland annat butter LONDON British Racing Green som har exakt samma färg som bilen.
British Racing Green är just british racing green, mörkt grön med ljusare, smaragdgrönt skimmer. Fantastiskt  fint. Skimmerlack fungerar i alla lägen och det här älskar jag.



 


Formulan är okej. Lacket är varken för tunt eller för rinnigt. Det täcker på två lager och torkar otroligt glansigt. Däremot är det inte helt lätt att applicera. Det är enkelt att få jämna kanter men drar man för sakta med pensel över det första lagret så följer det gärna med lack och lämnar kala fläckar. Tre snabba drag på andra lagret fungerar bäst för att få lacket jämnt.
Det ni ser på bilderna är två lager British Racing Green och ett lager Poshé.

Translation: What you see in the picture below is one of my dream cars, a MG model B in the colour British Racing Green. My ultimate dream car is a light blue Ford Anglia 105E from 1961.
So why am I showing you that? Well, my mum came home from a trip to finland and she brought me ot's of lacquer, one of them being butter LONDON British Racing Green. It's perfect to show you today since it's Green Wednesday.
British Racing Green is really British racing green. A dark, deep green with emerald shimmer. It's lovely! I love the colour.
The formula is good. The polish is neither to thin or too thick. It covers in two coats and dries to an incredibly shiny finish. It's a bit difficult to apply though. It's easy to get an even edge, but there is some cuticle drag. Three quick strokes with the brush gives the best coverage and makes the finish look even.
What you see in the pictures are two coats of British Racing Green and one coat of Poshé.

6 comments:

  1. Anglian, kan det månne vara samma som i Harry Potter? ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anglian är samma som i Potter. Hittade en sådan på blocket nu förra veckan för 32 000. Är lagom sugen på att skaffa den.

      Delete
  2. Jag visade det här i söndags efter att ha köpt min drömbil i lördags. En MGC. So keep dreaming one day your dream will come tru! Det tog mig en sisådär 10-15 år, men bilen och lacket är mina nu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh, alltså, jag är så avundsjuk och så glad för din skull. Det är verkligen en fantastiskt fin bil.

      Delete
  3. Ja som sagt, även Helena har detta som drömbil och har ju nu fått den! Mycket vackert lack!

    ReplyDelete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...