Saturday 20 July 2013

Barielle Elle's Spell

Jag har redan börjat tröttna på neoner och andra sommarfärger. Inom lackvärlden längtar jag till höst och vinterkollektionerna, speciellt julkollektionerna. Jag har köpt flertalet jullack de senaste dagarna, bland annat OPI Dear Santa och Smitten With Mittens. Jag köpte även Barielle Elle's Spell som är vad jag visar idag.
Elle's Spell släpptes med kollektionen Holiday Hustle från 2010 och är en röd jelly med röda/orange flakes i. Den typ av flakes som finns i flera av Nfu Oh's flakies.
Det är så himla vackert. Det stillar definitivt mitt behov av vintrigare lack utan att bli allt för vintrigt. Fast säsonger är väl egentligen inget att bry sig om.
Den röda jelly har en väldigt fin ton och lackets flakes ger det ett vackert djup. Otroligt fint!





Formulan är bra. Det är lagom tjockt men blir inte klistrigt. Lacket täcker på tre lager eftersom det är en jelly. Det torkar fort och relativt glansigt. Jag vill dock ha det glansigare än det torkar så överlack är ett måste. Det ni ser på bilderna är tre lager Elle's Spell och ett lager Seche Vite.

Translation: I've started to long for autumn and winter polishes now. Therefore I have Barielle Elle's Spell from the Holiday Hustle collection to show you today.
Elle's Spell is a red jelly with red/orange flakes. It's gorgeous. The red colour is very pretty and the flakes gives the polish a nice depth.
The formula is good. Thick but not glue-y. It covers in three thin coats, dries fast and shiny. Not shiny enough though, so top coat is a must. What you see in the pictures are three coats of Elle's Spell and one coat of Seche Vite.

8 comments:

  1. Elle's Spell har stått på min önskelista hur länge som helst! Det är så vackert! Borde göra slag i saken snart.

    Och jag älskar julkollektioner precis som du. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag är så jäkla glad att jag skaffade det här nu. Det har stått på min önskelista länge också. Det är så himla fint!

      Delete
  2. Det här är verkligen oerhört vackert. Finns på min önskelista också.

    Här är en till som är mer intresserad av höst och julkollektionerna än av sommarfärgerna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det är supervackert!
      Jag verkligen älskar höst och julkollektioner. De är de bästa på året.

      Delete
  3. Väääääldigt vackert, ett härligt djup i lacket. :-)

    ReplyDelete
  4. det är ett underbart lack och jag har ägt det i flera år, burit det varje vinter men aldrig lyckats fota det... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det är verkligen fint och verkligen svårt att fota. :)

      Delete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...