Saturday 8 June 2013

Sunshine Award


Jag har fått en Sunshine Award av Pamsan som driver bloggen Claws In Color  och jag blev både hedrad och glad. Claws in Color var en av de första nagelbloggarna jag läste och jag tycker den är fullständigt fantastisk. Ett jättestort tack till henne! Har ni mot all förmodan missat Claws in Color så tycker jag att ni ska gå in där och titta på en gång. Fanatiska bilder på fantastiska lack. Ni kan gå in där igen om ni är regelbundna besökare också.

Jg tycker sådana här awards som ibland kommer upp är så roliga. Jag tycker det är kul att läsa om andra bloggare och få en inblick i vem det är som driver dem. Dessutom så känns det som att man blir lite extra upskattade när man får en sådan här award. 

Reglerna för den här utmärkelsen är följande:
* Tacka den som nominerat dig.
* Lägg ut utmärkelseloggan på din blogg.
* Dela med dig av 7 fakta om dig själv
* Nominera 5 eller fler bloggar som inspirerar dig.

7 fakta om mig:
* Min mamma är finsk och min pappa är svensk så jag pratar både finska och svenska flytande. d´Dessutom har jag medborgarskap i båda länderna. Som liten  pratade jag både språken, ofta samtidigt och blandade finska ord och svenska ord hej vilt. Jag lät som Mumintrollet på uppåttjack. Typ.

* Jag gick det internationella programmet International Baccalaureate på gymnasiet. På grund av det är engelska numera också officiellt mitt andra språk. Det känns rätt coolt med tanke på att man annars bara har engelska som andra språk om man är uppväxt i en engelsktalande miljö (som om man är uppväxt i USA eller Australien). Det är jag ganska stolt över!

* Jag har en alldeles galen fobi för daggmaskar. Maskar och larver över lag, men speciellt daggmaskar. Sommaren är en ren pina, har det regnat kan jag inte gå ut. Och måste jag gå någonstans så springer jag hela vägen dit jag ska. Fast jag måste titta ner i marken, för det enda som är värre än att se maskarna är att trampa på dem. Huua! Jag ska förmodligen gå i KBT-terapi för det. Snart Men jag är så rädd för att se bilder på maskar eller liknande att jag inte kan ta tag i det.

* Böcker är det bästa jag vet. När vi gjorde lästester  i första klass läste jag redan lika bra som en 12-åring. När jag var 11 år tvingade min mamma mig att börja läsa böcker på engelska för jag hade redan läst alla barnböcker på biblioteket och jag läste runt två böcker på svenska om dagen (tänk ungdomsböcker, för 13, 14-åringar på 200-300 sidor.). Så där satt jag med Harry Potter på engelska och en svensk-engelsk ordbok och bara njöt av att få läsa böcker på ett annat språk.

* Jag vill bli författare. Det är min största dröm och jag gör allt ör att uppnå den. När jag var barn ville jag bli Indiana Jones. Eller prinsessa. Vilket som gick bra.

* Jag läser socionomprogrammet på Mälardalens Högskola och är så nöjd med det valet. Trots att jag faktiskt kom in på Cardiff University i Wales. Klart att det hade varit roligt, men att läsa sju år för att bli psykolog kändes lite väl länge när det ändå inte är mitt drömjobb.

*Nu för tiden samlar ju jag på nagellack (och böcker) men det är absolut inte det enda jag samlat på i mitt liv. När jag var 5-7 år gammal samlade jag på stenar (alltså inte grus, utan fina grejer. Ovanliga stenar och kristaller och såna häftiga grejer). Som 11 åring samlade jag på väskor (jag har en riktigt fin rosa Burberry handväska sedan den tiden som jag faktiskt borde börja använda). Som 13 åring började jag samla på skor, när samlingen var som störst låg den på över 150 par. Alla dessa intressen svalnade efter två-tre år så jag får se när (och om) jag tröttnar på nagellack. Fast det tror jag inte.

Mina Sunshine Awards går till:

* Cactus, Allas vår Cactus' Nail Polish ska ju självklart ha en award. En av de mest informativa nagellacksbloggarna. Allt från fina swatchbilder till nagellacksingredienser och annan kemi.

* Honeymunchkin, Honeymunckin är en blogg jag hittade till för några månader sedan. Fantastiskt fina bilder och bra text i inläggen. Dessutom är lacken hon frankar själv otroligt fina Emelie är verkligen värd en award!

* MyNailPolishOnline, Ina som driver bloggen tar underbar bilder och och skriver bra texter. Hon visar alltid upp vackra lack och hennes nail arts är superfina! En av de nagelbloggarna jag läst länge, länge.

* Nailmanic, Elin är en urgullig tjej som skriver roliga inlägg och tar fina bilder på lacken. Hon har bloggat sedan november och jag har följt henne under nästan hela den tiden.

* Sleepy Elin En till Elin som även hon är en supergullig tjej. Elin har en underbar blogg. Den är personlig och det riktigt bubblar om den. Fantastiska bilder på många fina lack.

2 comments:

  1. Ååh, tack så mycket!
    Och roliga fakta att läsa om dig :)

    ReplyDelete
  2. Alltid kul att få veta mer om personen bakom bloggen. Själv samlade jag på Suddigum och tidningen OKEJ när jag var yngre.

    ReplyDelete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...