Sunday 30 June 2013

Essie Avenue Maintain

Jag jobbar och jobbar och har varken haft tid för att swatcha lack eller blogga. Dessutom så bor jag och min pojkvän på olika håll under sommaren å när jg är ledig åker han ner till mig eller jag upp till honom. Att blogga hamnar alltså ganska långt ned på prioriteringslistan. Vilket ni säkert förstår. Imorgon har jag dock ett par timmar på dagen och då ska jag skriva inlägg för nästa vecka och tidsinställa åt er.
Idag visar jag Essie Avenue Maintain från vårkollektionen Madison Ave-Hue Spring 2013 Collection
Avenue Maintain är ett duvblått krämlack. Glansen är otroligt vacker och lacket likaså. Jag är löjligt förtjust i just den här typen av blå.
Bilderna är tagna i solljus. 



Jag brukar inte gilla formulan på Essies lack, men här är ett av de få undantagen. Lacket är varken för tjockt eller för rinnigt. Väldigt lättlackat med andra ord. Det täcker på två lager, torkar fort och finishen blir glans.
Det ni ser på bilderna är två lager Avenue Maintain och ett lager Poshé.

Translation: I've been a bit abscent in the swedish blog community. Mostly because I'm busy with work. But i try to hang in there and throw out a post when I can, as today.
Today I can show you Essie Avenue Maintain  from the Madison Ave Hue Spring 2013 Collection. Avenue Maintain is a french blue creme. The shine and the colour itself is beautiful. I'm ridiculously fond of  this kind of blue. The pictures are taken in sunlight.
The formula is good. It's not too thin or too thick. It covers in two coats, dries quickly and the finish is very shiny. What you see n my pictures are two coats of Avenue Maintain and one coat of Poshé

No comments:

Post a Comment

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...