Sunday 9 June 2013

Depend 372

 
Det är sällan jag visar Depend här på bloggen. Den enkla anledningen är att få av deras lack lockar mig, men året sommarkollektion känns riktigt fin. I alla fall några av lacken, så idag visar jag Depend 372.
Depend 372 (fantastisk namn, tycker ni inte?) är en grå jelly med blått skimmer. Det är väldigt fint även om det inte får hjärtat att banka extra hårt. Det känns elegant, så som jag ofta tycker att just grå lack gör. 
Jag vet fortfarande inte var och hur jag ska fota mina lack så idag gjorde jag ett försök i sovrumsfönstret. Det gick så där. Solen är en opålitlig ljuskälla, och i skuggan blir bilderna nästan för mörka. Det finns ingen bra lampa att fota under heller. Så jag funderar vidare på hur jag ska lösa problemet med att fota lack. Ni får se bilder jag är halvnöjd med. Bättre än så här blir inte bilderna för tillfället.




 
Formulan är bra. Lättapplicerat. För mig täcker det med två tunna lager, antagligen eftersom mina naglar är så kort nu. På någon med längre tror jag det krävs tre för att få full täckning. Det torkar snabbt och ganska glansigt, men inte så glansigt som jag vill ha det. Det ni ser på bilderna är två lager Depend 372 och ett lager Seche Vite.  

Tranlsation: It's not very often I show Depend here. The simple reason is that I'm not too fond of their polishes, but this years summer collection looks really pretty. So today I'm showing you Depend 372.
Depend 372 (gorgeous name, don't you think?) is a gray jelly with blue shimmer. It's very pretty even though it's not super exciting. It's elegant.
The formua is good. two coats gave me full coverage but I think you need three coats if your nails are longer than mine. It dries quickly but not as shiny as I'd like it to. What you see in my pictures are two coats Depend 372 and one coat of Seche Vite.

10 comments:

  1. Det ser himla fint ut!! :)

    ReplyDelete
  2. Jag tycker bilderna blev bra, de visar verkligen hur lacket ser ut. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! Det är så jäkla vårt att fota när jag inte listat ut riktigt än var jag har bäst ljus. Men jag är på väg åt rätt håll i alla fall. :)

      Delete
  3. Gillar lacket, riktigt fint :)

    ReplyDelete
  4. Fortfarande riktigt snygga bilder, du är allt lite hård mot dej själv nu ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det är jag väl, jag är min största kritiker. Men det är svårt när ljusförhållandena kastas om ;)

      Delete
  5. Det här gillar jag! Tur att jag har det med ;) Fast jag har inte provat det än :)

    ReplyDelete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...