Thursday 23 May 2013

OPI Chic From Ears to Tail

 

Idag visar jag OPI Chic From Ears to Tail från den nya kollektionen Couture de Minnie.
Chic From Ears to Tail är ett ljusrosa lack med lite silverskimmer i som syns tydligt i flaskan men nästan inte alls på nageln. Eftersom lacket är rosa betyder det att jag faktiskt kan vara med på Emmas Pink Thursday. Lacket är inget unikt, men det är gulligt och känns väldigt Minnie Mouse-igt. 
Jag borde dock lära mig att hur gärna jag än vill gilla den här typen av rosa så gör jag det inte. Det är fint på andra och i nail art men jag är verkligen inte bekväm med att bära ett ljusrosa lack av den här typen på egen hand. Som ni vet är ju rosa en färg som jag inte är så förtjust i. Lacket får dock stanna i samlingen på grund av det söta namnet och möjligheterna att använda det i nail art.



 

 
Formulan var okej. Lite rinnigt men absolut inte svårapplicerat. Det krävdes tre tunna lager för att få det täckande. De första två lagren var ganska strimmiga men det tredje jämnade ut det. Skimret i lacket hjälper också till att ge lacket en jämnare finish. Det torkar snabbt och glansigt. Vad ni ser på mina bilder är tre lager OPI Chic From Ears to Tail och ett lager Seche Vite.

Translation: Today I'm showing you OPI Chic From Ears to Tail from the new collection Couture de Minnie
Chic From Ears to Tail is a baby pink polish with some silver shimmer that can be seen in the bottle but is barely there on the nail. Since I'm showing you pink today I can also participate in Emma's Pink Thursday
The polish is not unique, but it's cute and very Minnie Mouse-y. 
I really should learn that even though these types of pink polishes look great on other people and in nail art I don't feel comfortable wearing them. At all. But even though Im no big fan of pink this polish gets to stay in my stash just because of the cute name and the possibility it has to be used in nail art. 
The formula was okay. A little thin but not difficult to apply. Three thin coats were needed for full coverage. the first two were quite streaky the third coat made the finish look even. it dries quickly and shiny. What you see in my pictures are three coats of OPI Chic From Ears to Tail and one coat of Seche Vite.


6 comments:

  1. Ett mittemellan lack enligt min smak, men vad som helst ser ju bra ut på dina snygga naglar. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jo, mellanlack är det definitivt! Tack så mycket. :)

      Delete
  2. Men åh, det är faktiskt finare än jag hade förväntat mig! Jättesöt färg!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Färgen är verkligen söt. Det är så synd att jag inte trivs i den.

      Delete
  3. Jag som älskar rosa lack, får helt klart lägga till det där på önskelistan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gör det! Det är fint, det är vara jag som inte trivs i färgen.

      Delete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...