Tuesday 16 April 2013

piCture pOlish Majesty

 
Idag har jag ett piCture pOlish åt er. Det här är piCture pOlish Majesty. Det är fint, men jag och Majesty klickar inte riktigt.
Majesty är ett guldlack med en svag duokrom flash i rosa. Som inte alls syns på mina bilder. Det finns en hel del prismatiskt glitter i blandningen också som gör det till vad jag skulle vilja kalla ett scattered hololack. Med duokrom effekt alltså. Det borde vara jättesnyggt och det är det. Men jag känner helt enkelt att det är ett lack som inte passar mig. Jag vet egentligen inte varför jag känner mig obekväm i det. Jag har burit det i två dagar och det känns fortfarande inte bra. Jag och Majesty klickar helt enkelt inte. Ibland är det ju så. lacket är snyggt men det funkar inte. Upplever ni också det ibland?



 
Formulan däremot är bra. Lacket är inte för tunt eller för tjockt. Det torkar fort och ganska glansigt. Ytan torkar slätt. Majesty är skirt. Jag har tre lager och fortfarande lite VNL, fast jag gillar att det ser lite skirt ut. Ett fjärde lager hade nog gjort det helt opakt. Så tre lager Majesty och ett lager Seche Vite är alltså vad ni ser på mina bilder.
Kikar ni in på min Blog Sale så finns piCture pOlish Majesty till salu där. 

Och apropå piCture pOlish. Glöm inte att det bland annat är ett piCture pOlish Paradise ni kan vinna i min 50 Followers Giveaway!  

Translation: Today I have a piCture pOlish for you. This is piCture pOlish Majesty. It's very pretty, but Majesty and I didn't really click. 
Majesty is a golden polish with a duochrome flash of pink. That can't be seen in my pictures. There are a lot of prismatic glitter in the mix aswell, which makes me want to call it a scattered holo. With duokrom effect, that is. It should be beautiful and it is. ButI simply feel that it's a polish that doesn't suit me. I really don't know why I feel uncomfortable in it. I have been wearing it for two days and it's still no good. As I said Me and Majesty don't click. That's really how it is sometimes. The polish doesn't work for you. Do you ever  feel that too?
The formula is good. The polish is not too thin or too thick. It dries fast and shiny. The polish is a bit sheer though. I used three coats and still had some VNL. That didn't bother me, I like the semi-opaque look of the polish. I think a foruth coat had made it completely opaque. So what you see in my pictures are three coats of Majesty and one coat of Seche Vite.


8 comments:

  1. Ett riktigt fint lack tycker jag, inte massor med färg kanske, men det är fint ändå på nåt sätt. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, fint är det. Det tycker jag med. Det är bara jag som inte riktigt trivs i det.

      Delete
  2. Jag tycker det ser fint ut på dina bilder! Kanske inte "måste-ha"-fint, men helt okej.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nej men precis. Och det är nog lite där skon klämmer i mitt fall.

      Delete
  3. Åh, jag tyckte att det var superfint! Älskar PP också, samtidigt som jag är lite i "behov" av ljusare lack för att vara rädd om naglarna ibland.

    ReplyDelete
  4. Men här sitter jag och dör lite. SÅ SNYGGT!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag önskar verkligen jag kunde känns så för det här lacket, men tyvärr gör jag inte det.

      Delete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...