Wednesday 17 April 2013

Lac Attack Felix Felicis

 

Jag  fortsätter beta av Lac Attack Magical Musings Collection idag så jag visar upp Lac Attack Felix Felicis. Jag ville helt enkelt inte ta bort den layering med Max Factor Fantasy Fire som jag gjorde igår och det här vad vad som fanns i arkivet.
Felix Felicis är ett glitterlack med hexagonala, runda och fyrkantiga glitter som simmar i en genomskinlig bas tillsammans med guldflakes som ger lacket en speciell sorts "glow". Jag tror inte man kan få lacket opakt så jag valde att lägga det över ett lila krämlack. Jag gillar färgkombon och de guld flakes som finns i lacket ger hela manikyren lite extra lyster. 
Som den Potter-nörd jag är så måste jag ju ge er info varifrån lackets namn kommer. Felix Felicis är en trolldryck som även kallas "Liquid Luck" alltså flytande lycka, första gången man får höra talas om den är i Harry Potter and the Half-blood Prince. Dricker man trolldrycken blir man alltså extremt tursam under några timmar och lyckas med allt man tar sig för. Därför är det förbjudet att använda sig av Felix Felicis i sportsammanhang, olika tävlingar och under examenprov. Dessutom är det inte bra att dricka för mycket av den för mycket av trolldrycken orsakar att man helt enkelt blir vårdslös, farligt självsäker och yr.
I boken ser trolldrycken ut som flytande guld och även om lacket inte ser ut som flytande guld så passar ändå lackets utseende och namn väldigt bra ihop med boken.



Formulan är bra. Jag har inget att klaga på där. Lacket är varken tjock eller tunt. Glittret sprider sig jämnt över nageln och det torkar fort. Eftersom det är ett glitterlack så blir ytan lite skrovlig men den blir slät och glansig med två lager överlack. Lacket täcker nog inte på egen hand. Jag vågade inte ens försöka. Så jag la Felix Felicis över OPI Vant to Bite My Neck? Så vad ni ser på mina bilder är två lager OPI Vant to Bite My Neck? ett lager Felix Felicis och två lager Seche Vite.

Translation: Today I have another polish from  Lac Attack Magical Musings Collection Lac Attack Felix Felicis. Felix Felicis is a glitter polish with hexagonal, round and square glitter swimming in a transparent base with gold flakes that gives the polish a special kind of "glow". I don't think you can get the polish opaque on its own, so I chose to put it over a purple creme. I like the color combo and the gold flakes found in the polish gives the whole manicure a little extra glow. 
As the Potterhead I am I have to give you the info from where the polish's name comes from. Felix Felicis is a magic potion which is also called "Liquid Luck" . The first time you hear about it is in Harry Potter and the Half-Blood Prince. You drink the potion to become extremely lucky for a few hours and succeeds in everything you take on. Therefore it is forbidden to use Felix Felicis in sports, various competitions and examinations. Moreover, it is not good to drink too much ofit beacuse to much of the potion causes  recklesness, you become dangerously confident and dizzy.
In the book the potion is described to look like liquid gold and while the poish doesn't look quite like it the name and the colour fits the potion perfectly. 
The formula is good. I have nothing to complain about there. The polish is not too thick or too thin. The glitter spreads evenly on the nail and it dries quickly. Because it's a glitter polish the surface dries a bit rough but it becomes smooth and shiny with two coats of top coat. I layered Felix Felicis over OPI Vant to Bite My Neck? So what you see in my pictures are two coats of OPI Vant to Bite My Neck? one coat of Felix Felicis and two coats of Seche Vite.

8 comments:

  1. Jag gillar inte riktigt det här. Tror att det är kombon lila-guld. När man bara kollar på det guldiga ser det dock fint och spännande ut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lila och guld kan ju absolut inte falla alla i smaken. Lacket i sig är jättesnyggt.

      Delete
  2. Jag tyckte det var skitsnyggt!! Personligen älskar jag kombinationen lila-guld, så lyxigt! Kanske måste köpa det här..också! ( :

    //Ylva

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag tycker också lila och guld är en fin kombo, fast blått och guld brukar jag falla lite mer för.
      Köp det! Hela Magical Musings kollektionen är fin. :)

      Delete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...