Sunday 14 April 2013

Hur jag tar hand om mina händer och naglar. / How I take care of my hands and nails.

 
För att vara med i min giveaway jag har just nu vill ju jag att ni svarar på vad ni vill se mer och/eller mindre av här på bloggen. Många av er har svarat att ni vill se mer av hur jag tar hand om mina händer och naglar. Hur jag vårdar dem helt enkelt.
Nu har inte jag några dundermetoder för hur man får fina händer och naglar. Jag har naturligt starka naglar och behöver inte underhålla dem så mycket. Dessutom växer de otroligt fort.
Men om vi börjar från början och kikar på mina (nästan) dagliga rutiner efter att jag tagit bort lack och innan jag ska måla på nytt. 

Many of you want to now my hand and nail car routine so here it is: 

 
Tre gånger i veckan gör jag en naglebandspeeling med hjälp av Depends nagelbandspeeling. Det är inte den bästa peelingen som finns, men den är mild mot huden. Jag tar alltid bort mitt lack innan jag duschar. I duschen mjukas nagelbanden upp av de varma vattnet. Efteråt använder jag peelingen och åter den sitta på i ca 10-15 minuter innan jag tvättar bort det med en nagelborste.  

Three times a week I do a cuticle peeling. I use Depend's Cuticle Peeling. It's not the best but it's gentle and smells nice. 

 
Efter nagelbandspeelingen så smörjer jag händerna ordentligt. Min favorithandkräm är The Body Shops Almond Hand and Nail Cream. Såg nu att jag missat ett "d" i Almond på bilden... En recension om den kommer. Jag har använt den i ett par månader och älskar den. Händerna blir väldigt mjuka och lena.

After the peeling I use The Body Shop's Almond Hand and Nail Cream. It makes my hands soft and rehydrated.

 
Är mina händer väldigt torra använder jag The Body Shop's Almond Hand and Nail Butter istället. Den är lite fetare än deras Hand and Nail Cream

If my hands are really dry I use The Body Shop's Almond Hand and Nail Butter instead of the Hand and Nail Cream.

 
Efter handkrämen är det dags för nagelbandskräm. Jag använder Depends Cuticle Cream. Den är lagom fet, dryg, billig och luktar gott. Den smörjer jag dessutom med en gång på morgonen och en gång på kvällen. 

After the hand cream I use Depend Cuticle Cream. I really like it. I use it twice a day. 


 
Jag avslutar det hela med att olja in naglarna och nagelbanden med Depend Avocado Oil. Jag oljar in naglarna på morgonen och kvällen och låter oljan sugas in ordentligt. 

After all the above steps I use Depend Avocado Oil to capture the moisture inside the nail. I use the oil twice a day.

Om det är någon av produkterna jag använder som ni vill att jag ska recensera så är det bara att säga till. 



7 comments:

  1. Så kul att läsa om andras nagelvårdsrutiner. Jag skulle vilja ha recensioner på Body Shops två produkter du hade med, jag är nyfiken på dem. :-)

    ReplyDelete
  2. Så kul att få läsa om andras nagelvårdsrutiner :-D
    Vore roligt att få veta mer om depends cuticle creme och depends advokado oil.Alltid roligt att kanske få nya produkter att attt esta själv :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det tycker jag också. Visst är det kul att läsa om vilka produkter andra använder. Då ska jag fixa inlägg om depends olja och nagelbandskräm. :)

      Delete
  3. Man får alltid inspiration av den här typen av inlägg. Själv inser jag hur slarvig jag varit med smörjningen sista tiden. Fram med Lemony Flutter!

    ReplyDelete
  4. Vad kul och få läsa lite om din rutiner! :) Håller med Helena, det är inspirerande. Jag måste skärpa mig med mina.. oljar "bara" in naglarna 2 ggr om dagen plus lite handkräm när det behövs, skulle behöva peela nagelbanden lite oftare också :P

    ReplyDelete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...