Saturday 16 February 2013

OPI Oy-Another Polish Joke

 
Idag är det lördag och jag visar er ett lite festligt lack; OPI Oy-Another Polish Joke från kollektionen Euro Centrale. När jag såg det i flaskan trodde jag verkligen inte att jag skulle gilla det, men jag ändrade mig så fort det hamnade på naglarna.
Oy-Another Polish Joke är ett skirt guld gult glitterlack. För ja, i mina ögon är det riktigt finmalet glitter som dock bildar en lite foil-aktig finish. 
Jag gillar det jättemycket. Det glittrar och gnistrar rejält om det i verkligheten. Det är lite lik OPI Goldeneye, som jag älskade, och det här lacket skulle man väl kunna säga är lillasystern till det, fast ändå inte riktigt.
Dock är namnet fruktansvärt tråkigt och töntig. Det känns som många namn på lacken i den här kollektionen är tråkiga och töntiga.
Tyvärr var det ingen sol ute när jag fotade, så det fick bli bilder i tråkigt lampljus.





 
Formulan är bra. Lacket är lättapplicerat. Tyvärr är det väldigt skirt. För att få det opakt på egen hand krävs minst fyra lager, så på mina bilder har jag lagt tre lager av lacket över två lager OPI My Vampire Is Buff. Egentligen hade det väl varit snyggare över en guldaktig bas, men jag ville visa er färgen. Fast lacket är mycket snyggare på egen hand än som layering. Det torkar snabbt och lite matt så topplack krävs (vilket jag inte har på naglarna på bilderna), då lever lacket verkligen upp.

Translation: Today I'm showing you OPI Oy-Another Polish Joke from the collection Euro Centrale. It's a gold glitter polish that biulds up to a foil-like finish. I really like it. It sparkles and shines like crazy. 
Oy-Another Polish Joke is lika little sister to OPI Goldeneye, which I love. 
The formula is good, but the polish is very sheer. Four or more coats give full coverage if worn on its own, so in my pictures you see three coats layered over two coats of OPI My Vampire Is Buff. The polish dries fast and a little matte, so top coat is needed to really make it look its best.

1 comment:

  1. Det var riktigt snyggt faktiskt. Vilka fina bilder du tagit! :-)

    ReplyDelete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...