Thursday 21 February 2013

Hare Magic Mist

 
Ännu mer Hare här hos mig idag. Jag visar upp Hare Magic Mist, en lila jelly packad med blått, rosa, lila och orange glitter i olika storlekar och former. Jag ser hex glitter, runda glitter och fyrkantiga glitter i en härlig blandning. Det är ett kul och fint lack som jag gillar massor. Jag och lila lack går ju inte alltid ihop, men den här nyansen av lila trivs jag i. 
Jag är glad att jag klickade hem det från Llarowe trots att jag först tänkte låta bli.



 
Formulan är bra, men lacket är skirt. Jag la två lager Magic Mist över ett lager China Glaze Gothic Lolita. Det torkar fort och ganska glansigt. Eftersom det är så mycket glitter i lacket så krävs minst två lager överlack för att få ytan helt slät, sen får man fylla på med överlack lite allt eftersom då det äter upp det. 

Translation: More Hare nail polish here today. I'm showing you Hare Magic Mist, a purple jelly with blue, pink, purple and orange glitter in different sizes and shapes. I see hex glitter, round glitter and square glitter in a lovely mix. It's a fun and pretty polish that I like a lot. Purples and I sometimes don't make a good match, but I really like weraing this. So glad I decided to buy it from llarowe.
The formula is good but the polish is sheer. I layered two coats of Magic Mist over one coat of China Glaze Gothic Lolita. It dries quickly and shiny. Because it's so much glitter in the polish at least two coats of top coat is needed to make the finish smooth. It's a top coat muncher, so add a layer of top coat now and then to keep the fnifh smooth and shiny.

6 comments:

  1. Vilket underbart lack!! Jag måste bara skriva upp Hare på listan...:-)

    ReplyDelete
  2. Nu blev jag störtkär!! Det här är ett Elin-lack så att det bara skriker om det. Sååå snyggt! Detta bara måste jag skaffa mig.

    ReplyDelete
  3. Hare är alltid roligt att bära!

    ReplyDelete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...