Sunday 3 February 2013

Deborah Lippmann Rockin' Around The Christmas Tree


Så idag bär jag Deborah Lippmann Rockin' Around The Christmas Tree och är tillbaka i träsket som kallas jullack. Jag kan inte undvika att hamna där känns det som, men vad gör det, julkollektionerna är enligt mig oftast några av de bästa på hela året. 
Rockin' Around The Christmas Tree var med i Deborah Lippmanns julset för 2012 Christmas In The City. Jag har burit lacket flera gånger men det är så fruktansvärt svårfotat att jag inte velat visa bilder tidigare. Nu kände jag attd et fick vara nog. annars skulle jag väl inte visa er det här lacket förrän i juli och det känns lite fel att visa ett lack mitt i sommaren som är döpt efter en av de mest kända jullåtarna, eller vad säger ni? 
Rockin' Around The Christmas Tree är en svart jelly med små gröna och röda glitter samt större gröna och röda hexagoner. Ett typiskt Lippmann lack alltså. Det är så himla vackert, fint och faktiskt juligt samtidigt som det nog går att bära året om.



 
Som denna nedersta bild har majoriteten av bilderna jag tagit på lacket sett ut. Fingrarna blir kritvita!

Formulan är okej. Varken mer eller mindre. Första lagret flyter på bra men sedan känns de andra två lagren lite klistriga om man inte väntar med att lacket torkar helt mellan varje lager. Det krävs tre lager för full täckning, men på mina bilder ser ni två lager Rockin' Around The Christmas Tree över ett lager China Glaze Liquid Leather. Torktiden är alltså lång, men det torkar glansigt. Ett lager Seche Vite krävdes för att göra ytan helt slät. 
Jag gillar verkligen det här lacket och får ni chansen så köp det! Dessutom kan jag ju också säga att Nailmail har Deborah Lippmann som månadens märke. 

Translation: Today I'm wearing Deborah Lippmann Rockin' Around The Christmas Tree. It's a black jelly with small round glitters in green and red and larger hex glitter in green and red. It's very chrsitmas appropriate even though the black base, but I think you can wear it all year around. 
The formula is okay. The first coat is great, but the second and third coats feel somewhat gluey an rubbery if you don't let the coats dry in between. Three coats give full coverage, but what you see in my pictures are two coats of Rockin' Around The Christmas Tree over one coat of China Glaze Liquid Leather. It dries shiny but one coat of Seche Vite was needed to make the finish smooth.
 

8 comments:

  1. Nu ångrar jag att jag inte köpt det. Det ser underbart ut!

    ReplyDelete
  2. Alltså FY på dig, retas så här! Jag ville verkligen ha det här ju! ;D

    Men kan dock inte beställa just det här ifrån Nailmail. Har frågat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Du borde verkligen försöka skaffa det! Det är fint. :)
      Vad tråkigt att man inte kan beställa det. Är det för att det kom i ett set kanske?

      Delete
  3. Snyggt! Håller med om att många gånger är julkollektionerna finast på året. Ofta lite mörka och mustiga och fulla med glitterlack, me like! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, julkollektioner är härliga. Känns som de läggs mest krut på dem. :)

      Delete
  4. Jag håller också med om att julkollektionerna är dom som tillverkarna verkar lägga mest krut på. Finns så mycket fint som går att använda hela året runt.

    Däremot är jag inte så förtjust i just det här lacket. Det är fint, men ger mig liksom ingenting.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Så kände jag första gången jag bar det. Det kändes nästan lite tråkigt men andra och nu tredje gången jag bar det gillade jag det verkligen.

      Delete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...