Saturday 26 January 2013

Q and A: Base Coat

Igår fick jag en fråga av Tove där hon undrade om jag kunde rekommendera något underlack och visst kan jag det. Det första vill jag säga att underlack är något jag tycker man ska lägga lite mer pengar på för man år vad man betalar för. I alla fall är det det som jag upplevt.
Jag har använt flera olika nderlack, både billigare och dyrare, men de lite dyrare är de jag kan rekommendera.

OPI Natural Nail Base Coat är jag väldigt nöjd med. Det får manikyren att hålla länge och det torkar snabbt. Dock kan jag tycka att man ibland får lägga två lager när man använder lack man vet kan missfärga.

Sen så är jag ett stort fan av vårdande baslack. De jag rekommenderar är Essie Rock Solid och Essie Nourish Me.
Essie Rock Solid ska stärka naglarna och få dem att bli hårdare, och det har jag upplevt! De blir hårdare och mer slitstarka. Manikyren håller länge och chippar inte. Formulan är tunn och inte lika tjock som hos OPI Natural Nail Base Coat. Lacket räcker väldigt länge också.

Min favorit blad baslack är Essie Nourish Me. Lacket ska ge 50% mindre torra naglar på 5 dagar, dock tycker jag det tar längre tid än så, men de blir mindre torra. Nu under vintern tycker jag det här är riktigt bra, speciellt när torra naglar ofta skivar sig och spricker. sen jag började använda Essie Nourish Me är naglarna i ett bättre skick. Dessutom håller manikyren längre. Formulan är tunn och en flaska räcker väldigt länge.


3 comments:

  1. Bra tips! Tack!
    Man letar ju alltid efter det perfekta bas- och överlacket ;)
    Ska kanske prova Essies Nourish Me sen då. Men först ska jag prova SV's Recondition.

    ReplyDelete
  2. Tack för ett sånt utförligt svar :) Jag kör faktiskt på Nourish Me för tillfället och är nöjd med det. Om du föredrar det så kommer jag nog fortsätta på ett vinnande koncept!

    ReplyDelete
  3. Kul, jag som funderat på att testa just Nourish Me! Nu lutar det ännu mer ditåt ;)

    ReplyDelete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...