Wednesday 30 January 2013

OPI Who The Shrek Are You?

 
Karin har ju börjat med Grön Onsdag och jag hade ett grönt lack i arkivet, så jag hänger på!
Idag blir det ännu ett OPI från kollektionen Shrek Forever After. Idag visar jag er Who The Shrek Are You? som jag bar någon gång i höstas. 
Precis som namnet på lacket indikerar är det ett Shrek-grönt krämlack. Det är grönt med några droppar gult. Det ser riktigt giftig ut och jag älskar det!
Även färgen på det här lacket är ovanlig, precis som Fiercly Fiona, men inte riktigt lika udda. En härlig grön som piggar upp nu i vintermörkret!


 

 
Formulan är bra. Lacket är inte rinnigt, men inte heller tjockt. Det är bara jättebra. Två lager räcker för full täckning och det torkar väldigt snabbt och glansigt!  Dock kan det missfärga lite så att använda baslack är nödvändigt för att naglarna efter borttagningen inte ska ha en gröngul ton.

Translation: Karin started Green Wednesday and since I had a green polish in my blog archive I'm joining her. 
Today I'm showing you a polish I wore a couple of months ago. It's, just like yesterday, a polish from OPI and the Shrek Forever After Collection. This is OPI Who The Shrek Are You?
As the name says it's a Shrek green creme polish. It's green with a yellow tint to it. It looks poisonous and I love it! 
he colour is really unusual, just as Fiercly Fiona, but not quite as odd. 
The formula is great. Two coats give full coverage and it dries fast and shiny.

10 comments:

  1. Ett lack man bara kan bli glad över. Kanske beror på att man hela tiden ser jusst en glad Shrek framför sig när man bär detta. :)

    ReplyDelete
  2. Helt ljuvligt! Ännu ett upp på önskelistan. Har fyllt på den rejält idag känns det som :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det förstår jag. Det har visats så många fina, gröna lack idag. :)

      Delete
  3. Replies
    1. Ja, det är det verkligen. Det är underbart lack. :)

      Delete
  4. Jag gillar också det här lacket! Shrek-lacken var en fantastisk kollektion rakt av!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, jag önskar jag ägde fler än Fiercly Fiona och det här, men när den släpptes lockade kollektionen inte så mycket. Ärligt talat vet jag inte varför, de ser ju underbara ut!

      Delete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...