Tuesday 1 January 2013

Nyårsmanikyr H&M Stay Golden.

 
Igår var det ju, som alla vet, nyårsafton och detta var manikyren jag bar och som jag fortfarande bär. H&M Stay Golden lagt över det svarta krämlacket H&M Manhunter. H&M Stay Golden är ett glitterlack med små glitter i guld och större hexagoner i guld, alltihop i en genomskinlig bas. Det är väldigt fint tycker jag trots att det är väldigt enkelt.
Jag hade egentligen planerat en annan nyårsmanikyr, men lyckades glömma lacken, som jag fint virat in i bubbelplast och packat ner i en separat necessär, hemma hos mig när jag åkte till mina föräldrar. Så kan det gå, så då fick det bli detta istället. Men jag är nöjd.


 

Formulan är bra. På bilderna har jag ett lager Stay Golden över två lager Manhunter, så det är mycket glitter i lacket. Det är varken tjockt eller rinnigt och lacket torkar fort. Dessutom torkar det ganska glansigt men jag använder ett lager överlack i alla fall för att få lite extra glans och en längre hållbarhet.

Med det här passar jag på att säga gott nytt år och hoppas att ni får en fortsatt trevlig nyårsdag.

Translation: Happy New Year! Hoping you all have a great day. My new years manicure was H&M Stay Golden layered over H&M Manhunter. I'm still wearing it. Stay Golden is a glitter polish with small golden glitters and larger golden hexglitter suspended in a clear base. 
The formula is good. In the pictures I'm wearing one coat of Stay Golden layered ver two coats of Manhunter so as you can see the glitter payoff is really good. It dries fast and shiny but I'm still wearing top coat for extra shine.

6 comments:

  1. Vad fint guldglittret var över det svarta. Har kikat på det glittret på hm men undrat om det varit något att ha. Kanske ska ta och skaffa den ändå nu då efter jag sett dina bilder. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det är väldigt fint över svart. Ska prova att lägga det över ett guldlack också. Dock tror jag inte det kan täcka på egen hand.

      Delete
  2. Mycket tjusigt och nyårsblingigt!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! Jag är nöjd med manikyren även om det inte var den jag planerade från början.

      Delete
  3. det ser llite ut som DL Cleopatra in NY. Snyggt!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, nu när du säger det! Det liknar det faktiskt lite.

      Delete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...