Thursday 10 January 2013

Ninja Polish Tree of Lights

 
Idag bär jag ännu ett jullack. Det här är Ninja Polish Tree of Lights. Det är ett grönt glitterlack med grönt glitter, lite silver glitter och massor av prismatiskt glitter i en genomskinlig bas. Namnet är väldigt passande. 
Det är väldigt fint tycker jag. Det var många fina jullack Ninja Polish gjort i år. Tyvärr var en hel del av dem utsålda, men några av dem fick jag tag på. 
Jag är ju så svag för gröna lack och glitter så det här var en perfekt kombination för mig. Det prismatiska glittret ger det lite djup också. 
Tyvärr var min kamera inte samarbetsvillig och vill verkligen inte visa hur vackert det här lacket är. Dessutom bär jag inget topplack på bilderna. Topplack får lacket att verkligen leva upp!



 
Formulan är bra. Lacket är lättlackat och det blir inget kladd. På bilderna har jag lagt två lager av Tree of Lights över två lager China Glaze Running In Circles. Inget topplack som sag, men jag lovar, det får lacket att verkligen leva upp och gnistra alldeles otrolig.
Det torkar dessutom fort och inte alldeles matt och skrovligt. 

Translation: Today i'm wearing another holiday polish. This is Ninja Polish Tree of Lights. It's a glitter polish with green glitter, silver glitter and prismatic glitter suspended in a clear base.
The formula is good. No mess here at all. I've layered two coats of Tree of Lights over two coats of China Glaze Running In Circles. No top coat, though I think top coat is needed for the polish to look its best. I't dries quickly and not too matte and rough.

4 comments:

  1. Älskar färgen och glittret! Jag är inte så förtjust i grönt i vanliga fall, men den här var verkligen snygg!

    ReplyDelete
  2. Det gör verkligen skäl för namnet! ;)
    Vackert!

    ReplyDelete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...