Sunday 13 January 2013

Nailart Sunday

 
I fredags fick jag hem en ny Konad stamping plate, m51, som jag så gärna ville prova. Idag är det Lelacks Nailart Sunday så att prova den nu passade ju perfekt! Basen för manikyren fick bli Colorama Urban Turquoise. Jag har inte visat den här på bloggen än, men det kommer väl. Stämplat har jag gjort med China Glaze Deviantly Daring, som jag inte heller visat här än. Jag ska försöka hinna med att visa upp de lacken snart. Om en månad eller så, när jullacken jag har kvar att visa är visade.Om det nu kommer hända. Jag köper ju nya jullack hela tiden... De är ju så vackra.

Resultatet tyckte jag blev riktigt fint, diskret men ändå något lite extra. Absolut inte tråkigt. 
Jag är väldigt nöjd. Det borde jag vara också efter tiden det tog att göra. Blommorna jag stämplat är inte ett mönster utan det är bara en liten blomma som jag suttit och stämplat om och om igen.

Nu ska ni få se bilderna!



 

Resten av dagen hade jag tänkt spendera med att plugga till tentan jag har på torsdag. Känns som att jag har skrämmande lite tid tills dess, speciellt eftersom det är min allra första salstenta. Det kan alltså bli lite tomt med inlägg fram till på torsdag, men jag ska verkligen försöka att hinna fixa i alla fall två. Efter torsdag är jag back on track och då kör jag på som vanligt här på bloggen!

21 comments:

  1. Mycket vacker nail art.
    Det blir du och jag jullacken då, och det är ju bara bra. De bästa kollektionerna är ofta höst- och julkollektioner.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack så mycket. Ja, jag brukar också tycka att höst och julkollektionerna är de finaste på året.

      Delete
  2. Kanonfint! Jag gillar dom här ton i ton manikyrerna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! Ja, det gör jag också. Lite diskret, men fint.

      Delete
  3. Supervackert!!
    Det här gillade jag massor!

    ReplyDelete
  4. Skitsnyggt. Älskar att stämpelfärgen är skimmrig!

    ReplyDelete
  5. Efter att jag tittat på första bilden funderade jag lite på hur du hade lyckats få mönstret att gå över hela nageln. För du ser ut att ha ganska breda och välvda naglar. Men sen kom ju svaret, stämpla flera gånger:) Smart idé och en smakfull manikyr.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! Kul att du nämner att naglarna ser breda ut. Jag har egentligen ganska smala naglar, men på kort ser de ofta mycket bredare ut, har provat olika vinklar men det spelar ingen roll. De är väl som de säger att kameran lägger på 10 kg, haha. Välvda är dem, men det har faktiskt aldrig varit ett problem att stämpla hela mönster. Antar att jag är van bara. :)

      Delete
  6. Det här var jättefint. Kul att deviantly daring gick så bra att stämpla med. :D

    ReplyDelete
  7. Riktigt snyggt! Diskret men ändå intressant, verkligen lyckat! :)

    ReplyDelete
  8. Snyggt det blev med mass-stämplingen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja! Mass-stämplingen, haha. Sitter här och fnissar åt det. Men det var det ju, en mass-stämpling. Tid tog det i alla fall.

      Delete
  9. Jättesnyggt! Vilken fin färgkombo. :)

    ReplyDelete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...