Friday 11 January 2013

Jade Energy

 
Idag är det Skimmerskuggans holofredag och jag kan ännu en gång vara med. Idagg bär jag det underbara hololacket Jade Energy. Jag älskar verkligen Jades hololack. Det är så fina. 
Energy är ett tealblått hololack med vackra regnbågar som syns i de flesta ljus. Även då inte ljuset ligger direkt på naglarna är det fint, då jag verkligen gillar den blå färgen. Den påminner mig om medelhavet. Ett riktigt vckert holo! 
Nu till bilder!



 


Formulan är, som med alla Jade lack, en dröm. Den är inte rinnig och lider inte av någon holosjuka alls. Man slipper alltså grunda nageln med ett Aqua Fix. Det torkar dessutom relativt fort och ganska glansigt. Tyvärr är Energy ganska skirt och det krävde tre lager innan det var opakt. Jag la också ett lager Seche Vite över för lite extra glans och hållbarhet.
Jag upplever ganska ofta att en del hololack chippar mycket fortare än vanliga lack och ibland så åker lacket av i stora sjok efter bara någon timme. Jag vet inte om det är mina naglar bara, eller upplever ni också hololack så?

Translation: It's Skimmerskuggans Holo Friday today and i'm wearing Jade Energy. It's a beautiful teal blue olographic polish with gorgeous rainbows that can be seen in most lightings. I really love the bue colour, it reminds me of the ocean and the mediterranean.
The formula is, as with all jade polishes, a dream. It's not too thin and it doesnt leave bald spots. So you don't have to use an Aqua Fix. It dries quickly and pretty shiny. Unfortunately, this polish is pretty sheer and three coats were needed to make it opaque. I also used one coat of Seche Vite to make it last longer and for extra shine.


18 comments:

  1. Hjälp! Det är ju hur fint som helst och jag blir så lycklig över att jag har det hemma, väntandes på att få bli provat. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det är helt underbart! Du kommer säkert gilla det :)

      Delete
  2. Tänkte nästan lite på sjögräs/hav när jag såg detta. Blir så sugen på att skaffa fler Jade när jag ser dem. Speciellt nu på holfredag då många visar dem. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, jag tycker du borde skaffa fler. De är ju så jäkla vackra.

      Delete
  3. Heh igen, jag har just nominerat dig till ett Liebster Award! Gå in på min blogg och kika! :) Det innebär att man svarar på några frågor plus känner lite ära över nomineringen. ;P Hoppas du kommer gilla den. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Men så kul. Jag skriver en tenta nästa vecka så har inte tid att göra den än, men nästa helg ska jag nog få tid att göra den :)

      Delete
  4. Ljuvligt! Det här måste jag skaffa.

    ReplyDelete
  5. Jättefint och härliga bilder!

    ReplyDelete
  6. Oh så snyggt! Så härligt med lite mörkare holos :-)

    ReplyDelete
  7. Vackra bilder på ett vackert lack! Och nej, på mig håller holo ganska bra. Jag har haft Hits Apolo från söndagen till igår i verkligheten (om än inte på bloggen) och den såg helt nylackad ut. Men allas naglar är olika. På mig chippar A England inom ett halvt dygn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack så mycket! Jade håller bra på mig, men inte A England, MUS eller Layla.

      Delete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...