Thursday 13 December 2012

Zoya Ziv


Idag är det Lucia! Underbart, jag älskar Lucia. Det är så mysigt och juligt. Nu på morgonen har jag suttit framför tv:n, tittat på Luciatåg och ätit en lussebulle.

Dagen till ära bär jag Zoya Ziv från årets julkollektion Ornate. Det är ett guldigt foil lack där det mesta har en lite kallar guldton, men det är några varmare lite mörkare guldfärgade partiklar där också. Väldigt vackert och väldigt juligt.



 
Formulan är väldigt bra, som vanligt med Zoya alltså. Två lager ger full täckning och det torkar ganska glansigt men jag använder överlack ändå, mest för hållbarhetens skull. 

Det här  är det första lacket jag testar ur Ornate och jag är jättenöjd. Det är vackert och formulan är som sagt bra. Utöver Ziv så köpte jag också, Logan, Aurora och Blaze. Det ska bli riktigt kul att testa dem!

Translation: It's Lucia today! To celebrate I'm wearing lovely Zoya Ziv from their christmas collection Ornate. It's a beautiful golden foil polish. I really think it's appropriate for Christmas and it's absolutely gorgeous.
The formula is great, as Zoya's polishes always are. Two coats give full coverage and it dries pretty shiny. I use on coat of top coat to give it some extra shine and to make it last longer.

2 comments:

  1. Jag längtar så tills jag kan lacka med det här. Det ser så himla fint ut. Måste dock vänta tills julafton.

    ReplyDelete
  2. Ser väldigt fint ut på dig.

    ReplyDelete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...