Tuesday 18 December 2012

Frankenpolish Love Potion


 

För ett tag sedan visade jag mitt första frankade lack The Boy Who Lived och fick en massa fina kommentarer från er läsare. Dessutom ville ni ser fler av mina frankade lack så idag visar jag ännu ett arkivinlägg med ett lack jag gjort.
Detta lack kallar jag Love Potion och är från min minikollektion The Wizarding World som är inspirerad av Harry Potter. Inspirationen till det här lacket kommer från den sjätte boken Harry Potter and the Half-blood Prince. Både färgen och namnet är inspirerat av den kärleksdryck som Fred och George Weasly  säljer i sin butik. Romilda Vane har tänkt att ge kärleksdrycken till Harry men Ron får i sig det istället. Jag älskar scenen i filmen och den är riktigt rolig i boken också då Harry och Slughorn ska ge Ron motgift. Lägre ner i inlägget kan ni se den.

Hursomhelst, Love Potion är ett glitterlack. Ett rosa glitterlack. Ganska ovanligt för att vara mig som inte gillar rosa, fast det här är jag riktigt nöjd med. Kanske för att jag gjort det själv.
Ja, ett rosa glitterlack med rosa glitter, prismatiskt glitter, en gnutta blått glitter och större rosa och prismatiska hexagoner i en hallonrosa jellybas.



 
Formulan är rätt ointressant eftersom det bara är jag som äger det. Den är bra kan jag i alla fall säga och lacket täcker på tre tunna lager. Det torkar lite matt så ett lager överlack var ett måste för att få en glansig yta, men det hade jag väntat mig eftersom det är så mycket glitter. 

Jag är riktigt nöjd och tycker det är fint. Vad tycker ni om detta frankenlack? 

Här kan ni se klippet där Ron är förtrollad av kärleksdrycken.

Translation: Another franken polish I made. This is called Love Potion and it's part of my collection The Wizarding World inspired by the Harry Potter books and films. It's a pink glitter polish with pink, holographic and some blue glitter and some larger pink and holographic hexglitter suspended in a pink jelly base.
I think it's really pretty and I'm really happy with how the polish came out.

4 comments:

  1. Jättefint! Visst är det roligt att franka! Du verkar grymt bra på det dessutom.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Men gud vad glad jag blir! Tack så mycket. Ja, det är verkligen jätteroligt.

      Delete
  2. Vad snyggt! Namnet passar jättebra också!

    ReplyDelete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...