Saturday 1 December 2012

China Glaze Glittering Garland

 
 Första december. En av årets bästa dagar.  Alla årets bästa dagar hittas i december faktiskt. 
Jag älskar julen och börjar (i smyg) lyssna på julmusik i september redan och pyntar helst redan i slutet av oktober. Min sambo hejdar mig åtminstone, men nu kan jag julfixa hur mycket jag vill!
Det ska så klart firas med ett jullack! Idag bär jag China Glaze Glittering Garland från förra årets julkollektion Let It Snow.
Det är en mörkgrön jelly med glitterflagor som jag tror är guld, men som lika gärna skule kunna vara ljusgröna. Det är väldigt svårt att avgöra. Hur som helst är det ett otroligt vackert lack som jag verkligen gillar. Kan inte förstå att det tagit sådan tid innan jag provade det.



 
Formulan är felfri och lacket täcker på två lager. Dessutom är det otroligt glansigt. Jag har inget topplack på bilderna (men det åkte fort på efter att jag fotat det). 
Glittering Garland är helt enkelt en ny grön favorit!

Lite senare idag kommer ni att få se vad som finns bakom lucka nummer 1 i The Body Shops adventskalender.

Translation: Today it's 1 of December and that is one of the best days during the year. I love Christmas so to celebrate that it's finally December I'm wearing a very Christmas appropriate polish. This is China Glaze Glittering Garland from last years holiday collection Let It Snow.
It's a dark green jelly with reflective glitter in what I think is gold, but it can also be light green.
I love it!
The formula is great and two coats give full coverage. The polish is also super shiny. I'm not wearing any top coat in the pictures (but I put it on as soon as I had phtographed the polish).
Glittering Garland is a new green favorite!


6 comments:

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...