Saturday 3 November 2012

Orly R.I.P.

Äntligen har jag lackat med Orly R.I.P. Jag har varit så sugen på att få prova det här lacket efter att ha sett fantastiska swatches på olika bloggar. Och nog lever lacket upp till mina förväntningar! Det är riktigt snyggt tycker jag.
R.I.P. är ett svart jellylack med oranget glitter i två olika storlekar; små runda glitter och större hexagoner.
Det är verkligen ett perfekt Halloweenlack. Jag har hört att det ska vara väldigt likt China Glaze Fortune Teller men tyvärr äger jag inte det och kan därför inte göra en jämförelse. 


 
Formulan var helt okej. Eftersom det är en jelly är torktiden lite lång och man bör vänta en stund innan man målar nästa lager. Ett lager Seche Vite får dock lacket att torka lite fortare. Att torktiden är lite lång är inget jag stör mig på. Jag tycker lacket är värt det.

Translation: I've finally painted my nails with Orly R.I.P. 
The polish acctually does live up to my expectations. I love it. I think it's the perfect shade for Halloween!
R.I.P. is  black jelly with orange glitter in to sizes; small round glitters and larger hexagons.
The formula was okay. The dry time it's a bit long since it's a jelly and you have to wait for a minute or two before you can paint another coat. One coat of Seche Vite rapids up the time it takes for the polish to dry.

No comments:

Post a Comment

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...