Wednesday 28 November 2012

Deborah Lippmann Let It Snow!

 
Häromdagen fick jag hem julsetet Christmas In the City från Deborah Lippmann. Setet innehåller ett rött lack, ett svart lack med glitter och så det här silvervita lacket. 
Lacket heter Let It Snow! och jag tycker det är ett alldeles underbart och passande namn. Lacket är ett silvervitt lack med microglitter i silver och guld. En fin kombo men lacket har en frostig finish vilket i vanliga fall inte går hem hos mig. Det här lacket gillar jag ändå, de små glitterpartiklarna gör att jag gillar det.



 

Formual är bra. Let It Snow! är väldigt skirt och jag har tre lager på bilderna men ändå syns lite VNL. Ett fjärde lager borde alltså göra lacket helt täckande. 
Eftersom det har en frostig finish så blir det lite penseldrag, men det är inget jag stör mig på. Torktiden är normal.

Translation: Deborah Lippmann Let It Snow! is a silvery white polish with silver micro glitter. I really like it and I love the name of the polish.
The formula is good. the polish is very sheer, I have three coats in the pictures and I can still see some VNL. A foruth coat should make the polish completely opaque. The dry time is normal.


4 comments:

  1. Är lite osäker på om jag gillar finishen, men själva färgen och gnistret i är ju underbart!! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja, finishen är ingen hit direkt. Men gnistret livar upp det och jg gillar det ändå.

      Delete
  2. Nej, det här går tyvärr inte alls hem hos mig. Frostiga vita lack ger mig alldeles för mycket 80-talsvibbar och skirheten går också bort.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag förstår det. Hade ett liknande lack som barn om jag älskade. Antagligen därför jag gillar det här då, trots finishen som jag i vanliga fall avskyr. Ska prova att lägga det över ett vit krämlack nästa gång.

      Delete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...