Thursday 22 November 2012

China Glaze Red Satin

 
"Åh nej! inte rött nu igen!" tänker väl ni när ni ser det här. Men jo, det är ett rött lack idag igen. Jag vet att det blivit mycket rött senaste tiden men jag håller ju på att gå igenom China Glaze Holiday Joy och där var det en himla massa röda lack. Jag som gillar röda lack var ju alltså tvungen att köpa alla röda ur Holiday Joy och resten av kollektionen. Jag lovar, det är bara två röda kvar att visa er nu ur den kollektionen, och ett är ett glitterlack, men de lacken visar jag en annan dag.

Idag har jag China Glaze Red Satin från årets julkollektion Holiday Joy på naglarna.
Det är en blandning mellan en jelly och ett kräm lack, en crelly alltså (krämlack heter ju creme på engelska).
Jag gillar verkligen Red Satin. Det är inte unikt, men färgen är fin och finishen superglansig. På bilderna har jag inget topplack.
Red Satin är en riktig goding.


Formulan är riktigt bra. Lacket är varken rinnigt eller tjockt och det flyter ut jämnt över nageln. På bilderna ser det ut som att jag har lite VNL, men det är inget som syns i verkligheten. så tre lager ger full täckning i verkligheten. Vill man fota det ska man kanske köra på ett fjärde lager, fast jag har naturligt en väldigt vit fri kant, så det kan vara därför lite VNL syns.
Red Satin är helt enkelt en vacker röd som inte är ett måste.

Translation: Today I'm showing you China Glaze Red Satin from China Glaze Holiday Joy. It's a red crelly, a cross between jelly and creme. It's not a unique polish but the colour is so pretty and the finish is super glossy so I really like it.
The formula is good, not too thick nor too thin. It looks like I have some VNL in the pictures. This was not showing in real life so for photo purposes only I think you should wear four coats, but three is enough to make it look opaque in real life.
Red Satin is simply a beautiful red that is no must-have.


2 comments:

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...