Wednesday 10 October 2012

Isadora Ancient Ruby

 

Idag bär jag Isadoras Ancient  Ruby på naglarna. Färgen är mörkt lila med skimmer i mörkrött, guld och lila. Tror det kan vara en dupe till OPI Every Month Is Oktoberfest, men jag är inte helt säker för jag hittar inte min flaska. I mitt minne ser då de båda lacken precis lika ut på både nageln och i flaskan. men som sagt är jag inte het säker. Någon där ute som gjort en jämförelse? 
Lacket är otroligt vackert.


 

Jag har som tidigare sagt att jag avskyr Isadoras pensel och så är även fallet denna gång. Dessutom var jag tvungen att trimma den, då några strån var en halv centimeter längre än de andra.
Formulan är hursomhelst perfekt och lacket täcker med två lager.

Translation: Today I'm wearing Isadora's Ancient Ruby. It's a dark purple with himmer in dark red, gold and purple. It might be a dupe to OPI's Every Month Is Oktoberfest, but I'm not sure since I can't find my bottle. But from memory they look the same to me, both on the nail and in the bottle. 
It's a very beautiful polish.
The formula is perfect and two coats are needed for full opacity.


3 comments:

  1. Jag pillade på det här sist jag var på Åhlens, men var övertygad om att jag hade en dupe hemma. Fast det vette sjutton nu egentligen. Otroligt fin hur som helst :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja det är den verkligen. Är väldigt glad att jag köpt den även om det är en dupe.

      Delete
  2. Det här var väldigt väldigt fint...

    ReplyDelete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...