Sunday 1 September 2013

Deborah Lippmann Ruby Red Slippers

Sedan senast jag bloggade har jag hunnit vara på besök hos min pojkvän och hans familj, varit på en av mina närmaste vänners Graduation Day och flyttat. Nu finns det äntligen tid till att blogga. Dessutom börjar skolan på onsdag och jag kommer ha bättre rutiner så då kommer bloggandet återgå till det normala efter sommarens vila. Hursomhelst, idag är det söndag och jag har inte hunnit förbereda någon nail art (trots att jag hemskt gärna hade velat vara med på Lela's tema denna vecka: kretskort!). Istället visar jag upp Deborah Lippmann Ruby Red Slippers.

Ruby Red Slippers är en svärtad, mörkröd jelly med rött hexglitter i olika storlekar. Jag älskar rött glitter i svart jelly så detta är underbart. Dessutom är ju mörka lack en favorit hos mig. Jag valde att lägga det över ett svart krämlack för att det röda verkligen ska synas. Det blev precis så bra som jag hoppades. Det här lacket är galet snyggt. Nästa gång jag bär det ska jag bära det på egen hand. Jellies brukar ju vara som allra snyggast när de får byggas upp med flera lager och glittret skiner igenom.





Formulan är bra. Glittret sprider sig jämnt över nageln. Den svarta jelly-basen är ganska skir, så på egen hand krävs nog tre lager för att det ska täcka. Torktiden är normal och ytan blir skrovlig av glittret. Det ni ser på bilderna är två lager China Glaze Liquid Leather, två lager Deborah Lippmann Ruby Red Slippers, ett lager Poshé och ett lager Seche Vite.

Translation: Since the last time I blogged I've visited my boyfriend and his family, went to one of my best friend's graduation day and I've even had the time to move. Anyway, it's Sunday today and I haven't had the time do a nail art (even though I really wanted to participate in today's Nail Art Sunday). So instead I'll show you Deborah Lippmann Ruby Red Slippers

Ruby Red Slippers is a blackened, deep red jelly with red hex glitter This polish is just gorgeous. I chose to layer Ruby Red Slippers over a black creme and the result is just as pretty as I thought it would be.

The formula is good. The glitter spreads evenly on the nail. The back jelly base is quite sheer, so I think three coats are needed for ful coverage if worn on its own. The dry time is normal and the finish becomes a little rough because of the glitter. What you see in the pictures are two coats of China Glaze Liquid Leather, one coat of  Deborah Lippmann Ruby Red Slippers, one coat of Poshé, and one coat of Seche Vite.

10 comments:

  1. Detta är så himla vackert och du lyckas verkligen fånga det i dina bilder!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, visst är det alldeles fantastiskt fint! Och tack!

      Delete
  2. Det ser väldigt vackert ut på dina bilder. De är verkligen superbra!

    ReplyDelete
  3. Verkligen supervackert! Ser nästan ut som en fins spets i rött och svart tycker jag!

    ReplyDelete
  4. Wow det här är ett helt underbart vackert lack. Vill verkligen ha detta. :-)

    ReplyDelete
  5. Vansinnigt snyggt, håller med om att det ser ut som en spets..lite ekivokt;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det är otroligt fint! Och ja, lite ekivokt också. Lite underkläder över det hela, haha!

      Delete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...