Monday 5 August 2013

Smitten Polish Radiantly Royal

Idag är det Blå Måndag och Linda är på semester så det är Tove som håller i denna måndag. Denna blå mådag är jag ledig och njuter av fint väder. Jag har jobbat hela helgen så det är skönt att ha en dag ledigt. Dagen i ära bär jag ett helt nytt Smitten Polish som faktiskt landade i brevlådan tidigare idag. Det landade en hel del andra lack också i brevlådan idag så ni ska få ett haul-inlägg lite senare.

Smitten Polish Radiantly Royal är en koboltblå jelly med microglitter. Det är så himla vackert. Ett av de vackraste blå jag burit. Mina bilder gör det verkligen inte rättvisa, det var otroligt svårt att fota.
Noelie gör så otroligt bra lack och det här är inget undantag. Jag älskar det!




 
Formulan är bra. Lacket täcker på tre, tunna, lager. Det är lite VNL kvar men det syns antagligen inte om man målar två tunna och ett tredje, lite flödigare lager. Det torkar fort och lite matt. Det ni ser på bilderna är tre lager Radiantly Royal och två lager Seche Vite.

Translation: It's Blue Monday and I'm wearing a brand new Smitten Polish that landed in my mail today. Smitten Polish Radiantly Royal is a cobolt blue jelly with micro glitter. It's very beautiful. Probably one of the most beautiful blue polishes I've ever worn. I really love it.  My pictures do not make the polish justice, it's incredibly hard to photograph. 
The formula is good. Radiantly Royal covers in three, thin coats. There's still some VNL though but that does not bother me. it dries quickly and a bit matte. What you see in the pictures are three coats of Radiantly Royal and two coats of Seche Vite.




7 comments:

  1. Så mumsigt! Borde också få hem mitt snart! :D

    ReplyDelete
  2. Ååååh!!! Det här måste jag skaffa! Helt otroligt vackert!

    ReplyDelete
  3. Vilken härligt snygg färg! Det här föll jag pladask för! Varför bor det inte hemma hos mig?

    ReplyDelete
  4. Det ser jättefint ut! jag längtar så efter mitt paket men det verkar ta tid på sig. Noelie skickade det när hon precis hade gjort lacken men paketet är vilse.

    ReplyDelete
  5. Åh så fint! Jag har kollat på den här ett tag men inte vågat "ta steget" innan jag fick se mer swatcher, så tack för det :)

    ReplyDelete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...