Friday 23 August 2013

Emily de Molly Moment of Impact


Äntligen börjar min förkylning bli bättre. Jag har varit så pass sjuk hela veckan att jag inte orkat göra mycket annat än ligga i sängen, läsa böcker och se på serier. Förhoppningsvis blir jag helt frisk i helgen och orkar skriva lite fler inlägg.
Idag är det Holofredag och jag är med och firar med Emily de Molly Moment of Impact. Jag har varit väldigt nyfiken på Emily de Molly's holografika lack men inte lyckats få tag på något när llarowe har haft restock. Men förra gången lyckades jag!

Moment of Impact är ett lila holografiskt lack. Det drar varken mot blått eller rött, det är bara lila och det gillar jag! Holoeffekten är starkare än på mina bidler och den bildar klara, vackra regnbågar. Fantastiskt fint! Emily de Molly gör otroligt vackra lack. Jag är helt förälskad i Oceanic Forces och Cosmic Forces. Nu är jag nästan galet kär i detta också. För visst är det vackert?








Formulan är fantastisk! Lacket är otroligt lättapplicerat. Det är varken för tjockt eller rinnigt, utan precis mittemellan. Två lager ger full täckning och det torkar snabbt och glansigt.
Det ni ser på bilderna är två lager Moment of Impact.

Translation: Finally my cold started to get better! I've been very ill the past week and haven't had the energy to do anything besides lay in bed, read books and watch a few tv series. Hopefully I'm perfectly healthy again this weekend.
So, it's Holo Friday today and I celebrate with Emily de Molly Moment of Impact. I've been very curious about Emily de Molly's holographic polishes but never been able to snag one during llarowe's restocks. The last time, though, I succeeded and brught home two of her holo polishes. 

Moment of Impact is a purple holographic polish. Neither the red or the blue tone is more prominent than the other, so it only looks purple and I like that! The holographic effect is stronger than in my pictures and it creates beautiful, strong rainbows. Absolutely lovely! Emily de Molly does the most amazing polishes. I'm completely head over heels about Oceanic Forces and Cosmic Forces. And now I'm almost madly in love with Moment of Impact as well. It's beautiful, isn't it?
The formula is impeccable. The polish is so easy to apply. It's not too thick nor too thin, it's right inbetween. Two coats give full coverage and it dries quicly and shiny. 
What you see in the pictures are two coats of Moment of Impact.

18 comments:

  1. Replies
    1. Det är fantastiskt fint. Ett sådant hololack jag tror du skulle trivas alldeles förträffligt i.

      Delete
  2. Wow, sååå galet läckert!! Underbar färg och otroliga regnbågar. Såna holos gillar jag. :-)

    ReplyDelete
  3. Väldigt härligt. Borde nog köpa några EdM nu när jag är i "rätt" land.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det tycker jag att du ska göra! Du får ju dem både billigare och enklare via hennes etsy! :)

      Delete
  4. Tjusigt! Jag har bara ett EdM-holo men inte detta. Hm... fast nej, jag ska inte falla i fällan och beställa det bums.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh, jag är så förtjust i detta. Jag har några till EdM-holos påväg hem till mig nu. Ett grönt. Det ska bli spännande.

      Delete
  5. Det var ein utruleg vakker lakk, men eg synast kanskje Emily de Molly-lakkane er litt i dyraste laget.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det är lite synd att de kostar en del, men de är så vackra att det är värt vad de kostar.

      Delete
  6. Ojoj så fint!

    Men usch vad trist att vara sjuk såhärårs, skönt att du känner dig bättre!

    ReplyDelete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...