Wednesday 12 June 2013

Emily de Molly Oceanic Forces

Igår fick jag hem ännu fler nya lack, bland annat Emily de Molly Comic Forces och Oceanic Forces. Det är grön onsdag hos Karin idag och då tänkte jag att Oceanic Forces är finfint att visa upp idag.
Oceanic Forces är en teal jelly med grönt och turkost glitter samt större holografiska, runda glitter. Jag kan ju säga att mina bilder inte ens är i närheten att göra lacket rättvisa. Det måste ses på riktigt. Så vackert är det. Jag kan inte sluta stirra på mina naglar. Lackets djup är fantastiskt och ger verkligen skäl för namnet Oceanic Forces. Jag är nästan avundsjuk på mig själv för att jag äger den här skönheten.






Formulan är bra. Emily de Molly varnar redan innan att man kommer få fiska upp de större glitterpartiklarna och det måste man nästan göra hela tiden. Men det är definitivt värt det lilla extra arbetet. Annars är det lättlackat. Jag la tre tunna lager för att få lite extra djup. Torktiden är bra och det torkar ganska glansigt men det större glittret gör att det ändå krävs överlack för att få en helt slät yta. Glittret lägger sig ändå platt mot nageln och sticker inte upp särskilt mycket alls.
Vad ni ser på bilderna är tre, tunna lager Oceanic Forces, ett lager Nail pattern Boldness Glitter Food Topcoat och ett lager Seche Vite.

Translation: I got a few more polishes in the mail yesterday, two of them were Emily de Molly Cosmic Forces and Oceanic Forces. It's Karin's Green Wednesday today so it's perfect to show you Oceanic Forces. Oceanic Forces is a teal jelly with green and turquoise glitter and larger, holographic, round glitters. My pictures do not make the polish justice, it has to be seen for real. It's that beautiful! I can't stop staring at my nails. There's a fantastic depth to the polish and the name is just perfect. 
The formula is good. I did have to fish for the larger glitters but it didn't bother me at all. The end result is too beautiful to care about such a little thing. Over all, it' easy to apply. Three, thin coats gave me full coverage. The dry time is good and the polish dries pretty shiny. The glitter is flat against the nail. hat you see in my pitcures are three, thin coats of Oceanic Forces, one coat of Nail Pattern Boldness Glitter Food Topcoat and one coat of Seche Vite

22 comments:

  1. Ett väldigt vackert lack! Wow!

    ReplyDelete
  2. Jättefint! Kanske skulle skaffa det i alla fall då ... De där små glittrena på de stora ger ju en speciell känsla av djup.

    ReplyDelete
  3. Galet vackert! Det där måste bli mitt! Måste!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skaffa det! Det är så jäkla vackert. Alla borde ha det här i sin samling.

      Delete
  4. den ser helt fantastisk ut!

    ReplyDelete
  5. Wow, så läckert med de stora runda glittrena!

    ReplyDelete
  6. Supervackert!! Jag har svårt för de där största glitterna bara... Om det inte vore för dom så skulle jag klicka hem det direkt!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh, jag älskar de stora glittret. Jag tror inte alls att jag tyckt om lacket lika mycket utan dem.

      Delete
  7. Vart köper man det?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag har köpt mitt från llarowe. Det finns att köpa hos Norwaynails också.

      Delete
  8. HJÄÄÄÄLP! (nu har jag gått in här och spanat 4 gånger!)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha! Du måste skaffa det Andrea! Det är så galet vackert.

      Delete
  9. Det ser fantastiskt vackert ut!

    ReplyDelete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...