Friday 8 March 2013

OPI Which Is Witch?


Här har ni dagens manikyr. Det är ju fredag så jag tänkte fläska på med hela två inlägg. Mitt bidrag till dagens holofredag är därför inte det här utan lacket jag visade imorse: Color Club Kismet
Hursomhelst, jag fick många komplimanger för den här manikyren under föreläsningen jag var på imorse. Alltid lika kul när människor som inte är lacknördar säger att "Åh, vad fina naglar du har! Vilken salong har du varit och fixat dem på?" och sen ser helt chockade ut när jag berättar för dem att jag fixar mina egna naglar.

Vilket lack är det som gett mig alla dessa komplimanger idag då? Jo, OPI Which Is Witch? från OPI's kommande kollektion Oz The Great and Powerful. Which Is Witch? består av prismatiska hexagoner och prismatiskt strängglitter i en genomskinlig bas. Det här var det lack jag var minst sugen på ur kollektionen då jag är allergiska mot strängglitter och hyser en ganska stor avsky mot det. Därför tänkte jag på en gång att jag inte ville lägga ett lager av lacket på hela nageln för att det skulle se för kaosartat och hemskt ut. Jag har sett många såna swatches och verkligen inte gillat hur det ser ut. Så jag valde att göra en reversed gradient med. ärligt talat tycker jag att det blev riktigt fint. Fredagsfestligt. Kul, eftersom jag inte trodde jag skulle gilla lacket. Fast jag vet med mig att jag tycker det är fult när det ligger ett lager över hela nageln då jag ändå swatchade upp det på en sticka för att se hur det såg ut.






Formulan är bra. Det är ett väldigt lättlackat glitterlack. Mycket mer lättlackat än de flesta jag har, och jag har många. Dessutom torkar det fort och glansigt. Jag valde ju som sagt att göra en reversed gradient. Jag har två lager tealblå OPI I Saw...U Saw...We Saw...Warsaw som bas och sedan måladet jag ett lager Which Is Witch? längst ner på nageln. Sedan avslutade jag med ett lager Poshé för att få en slät och glansig yta.

Translation: It's Friday and I thought I'd give you another post today. This is the manicure I'm wearing right now and I got so many compliments about it today in school. It's so funny when people ask you wehre you get your nails done and you answer them that you do them yourself and they look so shocked. 
Today I'm wearing a reversed gradient with one of the polishes from OPI's upcoming collection Oz The great and Powerful. Which Is Witch? is a glitter polish containing prismatic hex glitter and prismatic bar gitter. I'm allergic to bar glitter and hate them in most polishes so I knew right away that I didn't want to wear one coat of this polish over the whole nail. I've seen swatches of that and think it's just gasthly. So I did a reversed glitter gradient with it. 
The formula is surprisingly good. Much better than many other glitter polishes formulas. It's very easy to apply and it dries fast and shiny. As i said I did a reversed glitter gradient. In the pictures I'm wearing two coats of OPI I Saw...You Saw...We Saw...Warsaw as base and then one coat of Which Is Witch? at the bottom of the nails. I topped it of with one coat of Poshé for extra shine.


18 comments:

  1. Det här är helt klart den snyggaste manikyren jag sett med det här lacket. På nåt sätt stör inte strängglittren lika mycket som vanligt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! Nej, jag tycker inte heller strängglittret stör så mycket i den här manikyren.

      Delete
  2. Så otroligt snyggt! Jag måste testa en sån här inverterad gradient nån gång... Är det lite inspiration jag känner månne? :)

    ReplyDelete
  3. Himla snyggt. Omvänd glitter gradient är så fint :) Jag tycker också det är så himla skoj när icke-lack folk kommenterar på naglarna. Bäst är när mina killkompisar säger att mina naglar är coola, då känner jag att jag gjort ett bra jobb ;) vad pluggar du för något?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, man känner verkligen att man lyckats då, haha! Jag pluggar till socionom. :)

      Delete
  4. Det var en jättefin manikyr verkligen! Förstår att du fick komplimanger för den:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack Emma! Jag blev riktigt förvånad över att manikyren blev så bra när jag inte trodde jag skulle gilla lacket oavsett hur jag bar det. :)

      Delete
  5. Förstår att du fick komplimanger för detta, det är ju sååå snyggt!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack Ann-Sofie. Jag gillar verkligen hur manikyren blev. :)

      Delete
  6. jag förstår också att du fick komplimanger och här kommer en till från mig: GUD så snyggt! Känner att jag kanske måste göra någon liknande...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack så mycket. Bara att prva, det är ju inte så svårt med glitter gradients. :)

      Delete
  7. Alltså jag har sjukt svårt för strängglitter, men den här manikyren var baske mig skitsnyggt.

    ReplyDelete
  8. Smart, så här kanske man kan använda det!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, jag blev faktiskt himla förtjust i lacket när jag använde det så här. :)

      Delete
  9. Oh, riktigt smart, blev ju sjukt snyggt!

    ReplyDelete
  10. Which is Witch? har visat sig vara så mycket snyggare än vad jag trodde det skulle vara. Har nämligen lite svårt för bars-glitter. Riktig snygg manikyr med :)

    ReplyDelete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...