Wednesday 20 March 2013

Ninja Polish Shillelagh

 
Idag är det Grön Onsdag hos Karin på Vacker & Underbar och jag visar er vad jag bar på St. Patrick's Day i söndags. Jag fick hem två nya St. Patrick's Day inspirerade lack från Ninja Polish i fredags och ville ju genast prova dem. De första av de två lacken är Ninja Polish Shillelagh som är en del i den ganska ny kollektionen Enigma. Shillelagh, vilket ord! Prova att säga det högt, de går inte utan att man får en irländsk accent. Som den anglofil jag är älskar jag så klart namnet! Och färgen är helt underbar. 
Shillelagh är ett multikromt lack som skiftar i flera nyanser av grönt. Fråm smaragdgrönt till guldgrönt. Jag tog bilderna under min lampa och alla skiftningar syns därför inte lika bra som i verkligheten. Mina bilder gör därför inte lacket rättvisa alls. Det här är ett lack som måste ses på riktigt. Det är så jäkla vackert. Jag är ju en sucker för gröna lack och det här är inget undantag. Så himla, himla fint.

 




 


Formulan var bra. Lacket är enkelt att måla med och torkar väldigt fort. Dock är det ganska skirt men tre lager gav nästan full täckning. Lite VNL kan skymtas på pekfingret i vissa ljus men det är inget som stör mig alls. Lacket torkar matt så överlack krävs för att få en glansig yta.

Jag älskar verkligen Shillelagh. Det är fantastiskt. Just nu är det slutsålt hos ninjapolish.com men om ni gillar grönt och lyckas få tag på det så skaffa det! Det är verkligen värt det.

Translation: It's Karin's Green Wednesday, go visit her at Vacker & Underbar for more green manicures. I'm showing you my St. Patrick's Day nails today. I wore Ninja Polish Shillelagh from the fairly new collection Enigma. Shillelagh, what a word! Try saying it out loud. You can't possibly say it without an Irish accent. Love it!
Shillelagh is a multichrome that shifts colours between different shades of green. it's absolutely gorgeous. I really love this polish. The colourshifts were o hard to capture on camera so my pictures do not make the polish justice.
The formula is good.The polish is easy to apply and dries very quickly. The polish is sheer though and three coats almost gave me full coverage. You can still see some VNL on some nails in certain lightings but that's nothing that bothers me. The polish dries matte so top coat is needed to make the finish shiny.



22 comments:

  1. Åh wow, det ser superläckert ut, gillar det verkligen.

    ReplyDelete
  2. Det här var en väldigt snygg grön färg!

    ReplyDelete
  3. Oh my!! helt underbart galet läckert!! Måste ha liksom ;)

    ReplyDelete
  4. Åh! Wow alltså. Verkligen superfint. Stackars alldeles för långa önskelistan...

    ReplyDelete
  5. Jag överdriver inte när jag berättar att det första jag gjorde när jag öppnade det här blogginlägget var att spara bilden i önskelistan - innan jag ens visste vad det var för lack! W O W ! ! !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh, vad roligt! Det är verkligen ett vackert lack. :)

      Delete
  6. Wow, det här var ju helt sjukt snyggt och om din bilder inte gör det rättvisa så kan jag inte ens föreställa mig hur det måste se ut på riktigt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nej, alltså du måste skaffa det och se det på riktigt. Så sjukt fint.

      Delete
  7. Vilket härligt lack! Jättefint!

    ReplyDelete
  8. Replies
    1. Ja, visst är det roligt. Färgen är ruskigt fin.

      Delete
  9. Löjligt snyggt ju! Jag vill också ha! :)

    ReplyDelete
  10. Åh <3 Alltså jag kan inte säga mer än så. Åh <3
    Har gått in här 3 gånger hittills, jag längtar så efter det här lacket, de måste fylla på lagret snart! Vi tar det igen: Åh <3

    ReplyDelete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...