Wednesday 6 March 2013

Ninja Polish Divinity

 
Idag har jag ett fantastiskt lack åt er! Det här är Ninja Polish Divinity från deras kollektion Enigma. Lacket släppte med en till skönhet vid namn Ambrosia som ni får se senare i veckan.
Divinity är ett multikromt lack som skiftar i lila, rött, orange, guld och grönt. Det är helt underbart och så himla vackert. Det är nog det finaste multikroma lacket jag har i min samling. Jag har hört ett par gånger att det ska vara en dupe till Clarins 230 (även kallad Unicorn Pee) men om det är sant eller inte vet jag inte då jag inte äger Clarins 230.
Vad som gör att jag gillar Divinity ännu mer är att inga underkläder behövs!
Ni får bilder i lite olika ljus idag för att helt enkelt se så många av lackets färger som möjligt. 




 


Formulan är åt det tjockare hållet men absolut hanterbart Det är inga problem att applicera det. Enligt Ninja Polish så krävs endast två lager för att lacket ska bli opakt men jag behövde tre. Men man kan nog komma undan med två om man har kortare naglar än jag. Det torkar snabbt och lite matt så för att verkligen få lacket att leva upp och bli glansigt krävs ett lager överlack.
Divinity är så fint att jag  gärna skaffar mig en back up. Dock är det slut i lager hos Ninja Polish just. Har ni chansen att få tag på det här så tycker jag verkligen att ni ska skaffa det. 

Translation: Today I have a real treat for you! This is Ninja Polish Divinity from the new collection Enigma.
It's a mutlichrome that shifts beteen purple, red, orange, gold, and green. It's so beautiful! I think this might be my new favorite multichrome. And it doesn't need any undies! Great!
The formula is on the thicker side but there are no problems when applying it. According to Ninja Polish two coats are enough for full coverage but I needed three. You might get away with two coats if you have shorter nails than I have.  It dries fast and a little matte. Top coat is absoutely needed to make the polish shiny and look its best.
I really need to get a back up of Divnity but right now it's out of stock at Ninja Polish.


22 comments:

  1. Helt underbart lack! Äger inga Ninja Polish men skulle verkligen vilja ha det här..:-)

    ReplyDelete
  2. Åh, kommer defintivt köpa detta! Trodde inte att jag behövde det, men nu är jag såld! :O

    ReplyDelete
  3. Gud vilket härligt lack! Det här vill jag definitivt ha!

    ReplyDelete
  4. Oh my!! Sååååå snyggt!!

    ReplyDelete
  5. Jäklar vad snyggt! Snacka om multikromt lack! Vill ha...

    ReplyDelete
  6. Alltså, uäck!! Varför skaffade jag inte det här när jag hade chansen?? Suck, nån dag blir det...! Fab på dina naglar!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Du måste skaffa det Andrea! Det är hur snyggt som helst.

      Delete
  7. Men nä, nu blev jag nästan ohälsosamt avundsjuk! Skulle ge båda mina armar och ben för att ha detta lack i min ägo! Fast då skulle jag iofs bara vara en torso och ett huvud, så vad skulle jag göra med det då? :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, ge inte bort dina armar och ben! då får vi ju inte se några fler fina lack från dig. Men alltså Anne, du måste skaffa dig det här. Hur fint som helst.

      Delete
  8. Älskvärt! Väldigt många intensiva och vackra skiftningar:)

    ReplyDelete
  9. Oj vad vackert!! Helt fantastiska färgskiftningar!
    Den översta bilden ser ut som om att du har gjort en gradient!! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det är riktigt fint! Ja, det ser du ju faktiskt ut som jag gjort. :)

      Delete
  10. Så himla snyggt! Blir till att skaffa ett eget exemplar när det finns i lager igen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det tycker jag verkligen att du ska göra. Det är ett jättefint lack.

      Delete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...