Thursday 28 February 2013

OPI What Wizardry Is This?

 
Idag har jag ett rykande färskt lack från OPI att visa er. Det här är OPI What Wizardry Is This? från nya kollelktionen Oz The Great and Powerful som ska komma ut i butik vecka 13. Kollektionen är årets Soft Shades och är ett sammarbete med Disney och deras nya film Oz The Great and Powerful. Någon mer en jag som längtar tills filmen har premiär? 
What Wizardry Is This? är ett av lacken med OPIs nya Liquid Sand finish, alltså ett texturlack som ska likna sand på naglarna.
WWIT? är ett bronsigt lack med undertoner av olivgrönt och det är fullpackat med skimmer i guld och även lite skimmer i grönt och rosa. Jag är förvånad för jag är inte så förtjust i de andra liquid sand lacken som OPI släppt. Jag skaffade bara Stay The Night och det tycker jag är ganska hemskt, i alla fall utan topplack. WWIT? gillar jag dock en himla massa. Tyvärr ser det mest tråkigt och brungrått ut på mina bilder utan topplack, men det guldiga skimret glimmar verkligen på naglarna trots den matta finishen. Det torkar matt men absolut inte tråkigt. Dessutom syns ibland också det grön och rosa skimret.

De tre första bilderna är utan topplack och den sista är med topplack. Om ni tittar på sista bilden och tänker bort glansen har ni hur det ser ut är det är matt och sand finish.



 
Lacket är skirt men lätt att bygga på. Tre lager la jag men hade redan full täckning efter två. Det tredje lagret la jag mest för fotosyfte då VNL har en förmåga att synas på bild men inte i verkligheten. Det tar ett par minuter för effekten att komma fram. Torktiden skulle jag säga är helt normal men eftersom jag i vanliga fall alltid lägger snabbtorkande topplack så vet jag inte helt säkert. Efter 5 minuter var det yttorrt och efter en hlavtimme var det helt härdat, det är väl ganska normalt. Två lager Poshé gav en helt slät, glansig yta om man föredrar det med topplack.
Hur jag föredrar WWIT?? På båda sätten. Jag älskar glansen och skimret som syns extra mycket och glöden det får när man lägger på topplack. Topplack förstör ju dock syftet med hela Liquid Sand grejen, men jag gillar hur det ser ut på båda sätten så jag tänker bära det med topplack ibland och utan ibland.

Translation: Today I'm wearing OPI What Wizardy Is This? from the new collection Oz The Great and Powerful. The collection is a collaboration with Disney and it is this year's Soft Shades collection. It will be out in stores from week 13. 
WWIT? is one of the polishes that has the new liquid sand finish. WWIT? is a bronze with olive undertones and lots of golden shimmer in addition to this there's some green and pink shimmer as well. I really like this polish even though the liquid sand finish. That surprised me because I didn't lika any of the other liquid sand polishes OPI has released. I think I like it because even though the polish dries matte and to the sand finish the golden shimmer still glistens on the nail. It dries matte but not dull. 
The formula is good. It's a sheer polish but easy to build to make it cover. I've used three coats to reach opacity but I think two would suffice. It takes a couple of minutes before the liquid sand finish shows. The drie time is normal. In the first three pictures I'm not wearing any top coat and the polish looks like it "should", in the last picture I'm wearing top coat. To reach a smooth, glossy finish two coats of Poshé as enough. 
So how do I prefer it? Both way acctually. I love the look of it and how the polish glows when it's shiny from top coat, but I also feel that top coat defeats the purpose with the sand finish. I'm going to wear What Wizardry Is This? without top coats some times and with top coat other times.


14 comments:

  1. Det där lacket är jag onekligen rätt nyfiken på att se på riktigt!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det förstår. Jag var också riktigt nyfiken på det här!

      Delete
  2. Gött. Jag har klickat hem två lack och har nu köpstopp på lackfronten tills nästa lön. Ett av lacken är detta och jag blev väldigt glad över att du gillar't. :)

    ReplyDelete
  3. Va, gillar du inte Stay The Night? Höh, jag rådiggar ^^
    Är också väldigt nyfiken på det här! Och ja, på filmen också! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alltså, jag gillar det med topplack, men gillar inte den där gråsvarta basen. :)

      Delete
  4. Det ser verkligen fint ut, men jag är inte säker på att jag kommer att köpa det. Just för tillfället känner jag mig ganska mätt på liquid sand. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det förstår jag, du hade ju alla Mariah Carey-lacken! :)

      Delete
  5. Detta blev så mycket snyggare med topplack på.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag gillar det på båda sätten, men det glänser och gnistrar ju så fint emd toppack. :)

      Delete
  6. Det levde verkligen upp med topplack:)

    ReplyDelete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...