Wednesday 13 February 2013

China Glaze Def Defying

 

Idag är det Karins Gröna Onsdag och jag hade grönt i arkivet, så jag passar på att vara med. Idag får ni se China Glaze Def Defying från kollektionen Cirque du Soleils. Jag har haft det här lacket ett tag men helt enkelt inte hunnit testa det, eller swatcha det för den delen heller, förrän förra veckan. 
Def Defying är ett giftgrönt, nästan Shrekgrönt, krämlack. Det är himla härligt och knalligt! Direkt ur minnet tycker jag inte att det är en dupe til OPI Who The Shrek Are You? Def Defying känns lite grönare och renare, medan Who The Shrek Are You? är lite smutsigare och gulare i färgen. 
Hursomhelst är det verkligen en uppiggande färg nu i tråkiga februari. Som jag längtar efter våren, speciellt med sådana här knalliga färger på naglarna.



 

Formulan är okej. Den är lite för tjock för min smak och det är svårt att måla tunna lager. Tre lager krävs för full täckning. Man kanske klarar sig på två, men eftersom jag är van att måla ganska tunna lager så drar jag med lacket under första och andra lagret  och det blir flammig. Det tredje lagret jämnar dock ut det.
Torktiden är normal och det torkar högglansigt. 

Translation: It's Karin's Green Wednesday and today I'm showing you China Glaze Def Defying. It's a poison green that is really bright. I love the colour.
The formula is okay. It's a bit too thick for me and there's some difficulties with applying thin coats. Three coats give full coverage. The dry time is normal and it dries to a very shiny finish.



17 comments:

  1. Det här gillar jag! Fin, ärtigt grön nyans.

    ReplyDelete
  2. Åh så härlig färg! Varför har jag inte klickat hem det här när jag valt andra ur samma kollektion?! Den får åka upp på önskelistan!

    ReplyDelete
  3. Åhhh så läcker grön, jag behöver ett sånt här grönt lack, det piggar verkligen upp.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det finns ju ganska många lack i den här nyansen. alla borde äga ett sådant här grönt lack.

      Delete
  4. Riktigt härlig färg.. Jag fastnar så mycket för gröna och blåa lacker för tillfället, gissar att det är vårkänslorna som börjar poppa fram! =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, blått och grönt får mig att tänka på vår och sommar. Så härligt att den snart är här.

      Delete
  5. Coolt, gillar knalligheten! Och du har verkligen snygga naglar!

    ReplyDelete
  6. Ser ut som en grön för mig, hur har jag missat denna?! Snyggt:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Men... men jag trodde du hade det här? Det verkar vara ett ganska typiskt lela lack. Tycker du ska skaffa det, det är en härlig grön.

      Delete
  7. Snyggt!!
    Kanske lite likt "mitt" depend jag kör Grön Onsdag med?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, lite likt ditt Depend, fast det är lite skimmer i det, eller hur?

      Delete
  8. Jag älskar det här lacket. Hade också tänkt visa det idag egentligen men valde till slut ett annat Cirque du Soleil-lack :) Tur det för inte kan jag konkurrera med dina proffsbilder ;)

    ReplyDelete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...