Monday 28 January 2013

China Glaze For Audrey

 
Idag är det Mrs Datas Blå måndag och jag har rotat fram ännu ett blått lack ur samlingen.
Det här är China Glaze For Audrey somverkar ha blivit ett lika stort måste att ha i samlingen som Ruby Pumps
For Adrey är ett ljusblått krämlack med ngra droppar grönt i. Färgen ska efterlikna den som Tiffany & Co. har på sin omslagsaskar. Tiffanyblå helt enkelt.
Färgen är otroligt vacker och lacket är högglansigt. En favorit bland mina blå lack. Den är somrig och piggar upp nu i vintermörkret.



Formulan är bra. Två lager ger full täckning och det torkar snabbt och glansigt. Jag har dock upplevt att det här lacket chippar ganska fort trots Seche Vite, men jag vet inte om det är mina naglar som gör det.

Translation: It's Mrs Data's Blue Monday today and I'm wearing China Glaze For Audrey. It has become a classic and it's very pretty.
For Adurey is a light blue creme polish with a few drops of green. It's simply Tiffany blue. It's such a pretty colour.
The formula is good. Two coats give full coverage and it dries quickly and shiny. Tough, I've experienced that this polish chips after just a coupe of hours, but it might just be my nails that makes that happen.

11 comments:

  1. En golden oldie verkligen!
    Var så nära att klicka hem det förra veckan, men det fick stå över till förmån för ett annat lack ;)

    ReplyDelete
  2. Den här är ju bara såååå vacker.

    ReplyDelete
  3. Så fin färg! Och nu inser jag att jag nog inte har provat min flaska ännu, som jag har haft i något år eller två.. det är nog dags att testas snart =)

    ReplyDelete
  4. Det ser verkligen Tiffany-blått. Jag har inte det här lacket men får nog införskaffa mig det :) Kan tänka mig att det skulle kunna vara en klar favorit i sommar.

    ReplyDelete
  5. Det här är ett av mina blåa favoriter också, så snyggt!

    ReplyDelete
  6. Ännu ett måste lack som jag inte äger! Har varit på väg och köpa det här många gånger.

    ReplyDelete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...