Tuesday 2 October 2012

Isadora Beetle Green

 

Idag var solen äntligen framme en stund! Jag hann till och med fota mina naglar under den korta, korta stunden. Idag bär jag Isadora's "Beetle Green" ur höstkollektionen Jewels of the Orient.
Ett smaragdgrönt skimmerlack som verkligen är vackert på. Det är ett sådant där lack som är lite mörkare i kanterna av nagel och som får det att se ut som lacket glöder inifrån. Fantastiskt fint!



 

 Formulan på lacket är bra. Det borde räcka med två lager, men då jag verkligen inte kan med Isadoras breda och korta pensel  fick jag en del bald spots. Så det blev ett tredje lager lack i alla fall. Det känns även som att man måste måla ganska försiktigt för att inte få bald spots. 
Lacket är otroligt fint, men penseln är verkligen fruktansvärd. Fick städa upp ordentligt runt naglarna och nagelbanden när jag hade lackat klart. 

Translation: Today I'm wearing Isadora's "Beetle Green" from the autumn collection Jewels of the Orient. It's a emerald green shimmer polish that has that "glowing" look to it. Very beautiful.
The formula was good. It should be enough with two coats, but since I can't deal with Isadora's wide, short brush I got some bald spots and had to do a third coat. 
But the colour is really lovely!



2 comments:

  1. Beetle green kom inte ut med Jewels of the orientkollektionen, den kom ut 2010 eller 2011 tror jag, men kollektionen Trend nails. Jag har haft den sedan hösten 2011. :) /Nilja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, jag har hört att de släppte den igen med jewels of the orient, fick reda på det för någon vecka sen. Det är ju toppen för oss som missade den då. :)

      Delete

I love comments! They make me happy. I will answer comments, questions and feedback as soon as possible. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...